Opgelost door Media Markt: garantie en reparatie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 99181
Gebruiker
Ingrid
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Met mijn verjaardag op 4 januari j.l. en LG telefoon gekregen. Gebruik gestart op 02-02 ivm nieuwe provider. Op 05-02 tijdens Whatt's appen problemen ondervonden.
telefoon ter reparatie aangeboden. Wordt niet gerepareerd ivm vochtschade. Geprobeerd media markt hierin te bewegen met verwijzing naar artikel 17 en 18 van boek 7 Burgerlijk wetboek doch ze geven niet thuis.
In hun berichtgeving zijn ze tegenstrijdig. Zo kan wordt beweerd dat vocht op diverse momenten opgenomen worden en 4 dagen later wordt weer gezegd dat dit niet kan bij normaal gebruik.
Ondanks diverse toezeggingen geen prijsopgave gekregen en later wordt weer gezegd dat deze er niet is omdat het toestel total loss zou zijn.
Behalve artikel 7:17 en 7:18 van BW zou ik graag ook artikel 6:82 BW onder de aandacht willen brengen.

Gewenste oplossing

graag reparatie dan wel vervanging van het produkt.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw,Bedankt voor het melden van uw klacht.Vervelend te vernemen dat uw garantie is afgewezen en u zich niet kan vinden in gestelde oorzaak.Media Markt Breda heeft contact met u gehad en afgesproken uw telefoon opnieuw te laten onderzoeken met het doel aanvullend bewijsmateriaal te leveren. Wij vertrouwen erop dat Media Markt Breda uw klacht naar behoren afhandelt.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Ingrid
    Datum
    Gisterenavond telefonisch benaderd door ene Ilse met het verzoek mijn telefoon opnieuw af te geven ter beoordeling omdat ook zij de foto's van de vochtschade niet duidelijk vinden. Ik vraag me af of dit wel adequaat wordt aangepakt. Wie zegt me dat dit naar eer en geweten geschiedt? Dat vertrouwen moet ik als consument wel hebben in de verkoper maar andersom is dat vertrouwen er niet.
    Zal mijn telefoon zaterdag 7 maart af komen geven omdat ik dan toch in Breda moet zijn.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Het aangeboden onderzoek wordt met extra aandacht gevolgd waar wij het LG service center verzoeken aanvullend bewijs te leveren. Indien dit niet mogelijk is of onduidelijk is zullen wij zoeken naar een alternatieve oplossing.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    Ingrid
    Datum
    toestel is afgelopen zaterdag 7 maart ingeleverd.
  5. Auteur
    Ingrid
    Datum
    Op zaterdag 7 maart mijn telefoon opnieuw ingeleverd. Dinsdag avond telefonisch benaderd met het verzoek om mijn telefoon in te leveren, Medegedeeld dat dit al gedaan was. Uiteindelijk hebben ze eea terug kunnen vinden.
    Vandaag 17 maart 2015 mijn telefoon opgehaald. Er is niets aan gedaan. Kreeg hem mee terug met de boodschap fijne dag.
    Uiteindelijk is er dus nog niets met mijn klacht gedaan.
    Graag een reactie
  6. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw, Bedankt voor uw bericht.Media Markt Breda heeft u vandaag een e-mail verstuurd met een passende oplossing voor deze vervelende situatie.Graag zien wij uw reactie tegemoet over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  7. Auteur
    Ingrid
    Datum
    Uiteraard een prima oplossing door me een nieuw toestel aan te bieden, ik ben hier dan ook super blij mee. Jammer alleen dat er zo'n lange tijd overheen is gegaan en dat de meerkosten
    ( toestel is iets duurder geworden) voor mijn eigen rekening zijn gekomen.
    IK heb uiteindelijk toch weer voor hetzelfde toestel gekozen en hoop dat de klachten zich niet meer voordoen?

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen