Klacht Media Markt: Garantie gevalletje wat toch geen garantie gevalletje bleek te zijn.

Broekiesr

Drie maand geleden een Samsung Galaxy A3 gekocht bij de Media Markt in Enschede. Er drie maanden plezier van gehad tot van het een op het andere moment het scherm op zwart ging. Terug naar de winkel gegaan en mijn telefoon laten zien. Kreeg netjes, tegen betaling van een borg een vervanging mee. Kreeg ook het inlever formulier mee met 5 foto's erbij en de opmerking: uiterlijke staat is onbeschadigd. Typisch garantie gevalletje werd me nog meegegeven. Hij zou de telefoon opsturen naar Samsung Nederland. Mijn verbazing is groot als ik twee weken later een mail van de Media Markt krijg met een prijsopgaaf voor een reparatie. Voor € 149 kan mijn telefoon gemaakt worden volgens een bijgevoegde nota van DynaFix. Dus niet opgestuurd naar Samsung. Er bleek een deuk in mijn scherm te zitten die de oorzaak van het zwarte scherm zou zijn. Een deuk? Maar hij was toch onbeschadigd ingeleverd door mij? Een typisch gevalletje van garantie wat het toch niet bleek te zijn.

Ik zou graag zien dat de garantie toch van toepassing is en mijn toestel of wordt gemaakt of wordt vervangen. Slechts drie maand van een toestel van € 165 mogen genieten en nu reparatie kosten van € 149 voor de kiezen krijgen is erg zuur.

Geachte meneer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij hebben uw klacht voorgelegd bij Media Markt Enschede.

Zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om deze te bespreken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Broekiesr
    Top dat jullie zo snel reageren ik wacht het contact van Media Markt Enschede af. Hoop dat we er samen uit komen. Jullie snelle reactie geeft mij wel vertrouwen.
    Media Markt

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben van Media Markt Enschede vernomen dat er inmiddels contact is geweest.
    De klacht is inhoudelijk besproken en er is afgesproken het toestel nogmaals samen te beoordelen en eventueel voor een second opinion te versturen.

Wij vernemen graag van u.

Broekiesr
    Klopt inderdaad, gesprek was goed maar ik begrijp niet dat een 3 maand oud toestel wat spontaan op zwart gaat niet gewoon omgeruild wordt. Het gaat nu extra lang duren en al denkend vraag ik mij af of een second opinion wel zin heeft. Het apparaat is onbeschadigd verzonden dus waar de deuk dan ontstaan is blijft voor mij een raadsel. Maar ik wacht het toestel en gesprek wel af. Ga wel 15 september op vakantie dus enige spoed is er voor mij wel.

Bedankt voor uw reactie.

Een defect apparaat zal ten alle tijden eerst onderzocht moeten worden door een erkende technische dienst. Indien het geconstateerde defect binnen de garantie valt zullen zij ten alle tijden proberen het defect te verhelpen d.m.v. een reparatie. De technische dienst heeft in dit geval een schade geconstateerd veroorzaakt door een onheil van buitenaf en daarom een prijsopgave aan u toegezonden.
    Media Markt Enschede heeft de technische dienst verzocht het toestel ongerepareerd aan hen te retourneren om het toestel nogmaals te beoordelen en indien nodig opnieuw te verzenden voor een second opinion.
    Media Markt Enschede zal contact met u opnemen zodra zij het toestel retour hebben ontvangen.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Broekiesr
    Vandaag bij het filiaal Enschede geweest om verder te bespreken. Mijn telefoon werd erbij gehaald en middels een pijltje op het scherm zou het deukje te zien moeten zijn. De medewerker en wij konden het niet ontdekken. Second option was mogelijk maar die zullen hetzelfde concluderen werd mij meegedeeld. Verder was er niets mogelijk. Toestel meegenomen en later bij the Phonehouse, waar ze mij de schade wel konden laten zien laten repareren voor €119. Voorlopig zien jullie mij even niet meer.
    Broekiesr
    Ze zullen wel in hun recht staan maar ik vond de afhandeling slecht. Ik kom er voorlopig niet meer. Ik ben toch niet gek.