Klacht Media Markt: Garantie Mediamarkt Eindhoven (Ekkersrijt)

Gardy

Ik heb mijn Toshiba laptop van 1 jaar oud (2 jaar garantie) ingeleverd bij de service afdeling van de mediamarkt, met een dubbele klacht.1) De cooling fan gaat steeds meer herrie maken. 2) De K-toets zit aan de linkse kant los en komt soms bij aanslag iets omhoog.Na een week kreeg ik de boodschap (en een offerte van 104 Euro) van het gecertificeerd reparatie centrum dat het gebruikersschade betrof en niet in aanmerking kwam voor garantie. De bijbehorende foto liet zien dat het metalen frame verbogen was. Met de offerte was ik niet akkoord. Vervolgens duurde het twee weken voor de laptop terug was. De fan was niet vervangen en na een korte inspectie was duidelijk dat het reparatiecentrum het toetsenbord verder vernield had en een initieel deels loskomende toets niet meer terug te plaatsen was. Op een klein defectje aan de bevestiging van de toets is hij verder in prima staat, wat aangeeft dat het verbuigen van het metaal niet (door mij) kan zijn gebeurd met de toets nog op zijn plaats.

Dankzij deze incompetentie ben ik gedwongen e.e.a zelf te vervangen a 100 Euro (50 keyboard, 50 fan) kosten. Ik wil graag compensatie voor deze kosten.

Media Markt
    Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor het melden van uw klacht. Na het lezen van uw klacht heb ik de bijhorende reparatie opdracht doorgenomen.
    Zoals bij u bekend heeft het Toshiba service center uw laptop onderzocht. Tijdens dit onderzoek is vastgesteld dat de oorzaak van de loszittende 'K' toets niet door het product zelf kan worden veroorzaakt. Op de eerder verstuurde foto's is zichtbaar dat een metaal onderdeel onder de toets is verbogen/afgebroken. Dergelijke defecten ontstaan enkel indien er teveel druk op de toets(en) heeft gestaan. Met deze reden is uw aanspraak op garantie vervallen. Uw klacht omtrent de cooling fan is niet geconstateerd door het Toshiba service center. De cooling fan functioneert naar behoren en binnen de fabrieksspecificaties.Op grond van bovengenoemde worden de door u gemaakte kosten niet vergoed door Media Markt.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Gardy
    Beste heer Pakvis, wat u in uw reactie schrijft, is te lezen in de reactie van het service center. Ik heb juist aangegeven het hier niet mee eens te zijn om de volgende reden.
    Toets: bij inlevering van de laptop kwam de K-toets slechts een beetje los aan de linkse zijde. Dit is op het afgiftebewijs te zien; lichte gebruikerssporen en niet een defect toetsenbord/ K-toets. Toen ik mijn laptop terug kreeg was de K-toets los en het toetsenbord geheel defect aan de RECHTSE zijde van de toets.
    Gardy
    Deze schade is m.i. veroorzaakt door het service center. De toets is, op een kleine schade aan de linkse zijde na, in prima staat en zou verder kapot moeten zijn om deze schade aan het metaal van het toetsenbord te veroorzaken.
    Voor de fan geldt dat als ik de laptop scheef houd, de fan wel veel meer herrie maakt, en dus m.i. niet meer goed is.MvgrGardy Toonen
    Media Markt
    Beste meneer/mevrouw, Bedankt voor uw reactie.Gezien het service center de oorzaak van de klacht moet achterhalen is de toets mogelijk los gemaakt, waarna duidelijk werd dat de klacht is ontstaan door externe factoren waarvan u de prijsopgave heeft ontvangen.Desondanks wij uw teleurstelling kunnen begrijpen is uw aanspraak op garantie is gegrond afgewezen. Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Gardy
    Hr Pakvis, hoe bizar dat u het normaal vindt dat het servicecenter een toetsenbord sloopt om een diagnose te stellen; operatie geslaagd, patiënt overleden. Zoals gezegd was het toetsenbord op een klein defect na nog perfect, nu kan ik het weggooien en u vindt dit normaal. Wat een schokkend gebrek aan zelfkritiek. I verwacht dat u uw verantwoordelijkheid neemt en mij het toetsenbord vergoedt.MvgrGardy Toonen

Ook een klacht indienen over Media Markt?