Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door Media Markt: Garantie niet toegast gekregen waar dat wel zou moeten
Details
Klacht
Op vrijdag 9 Juni heb ik mijn Iphone 5S bij mediamarkt ingeleverd voor reparatie. Deze telefoon heb ik op 23 juni 2016 gekocht, dit betekent dus dat ik nog ruim binnen de twee-jarige garantie periode val. De klacht over de telefoon was dat er paarse vlekjes in de camera zitten, waardoor ik dus geen (mooie) foto's kan maken. Een klacht die ik ook veel op internet terug kan vinden. Er van uitgaande dat dit een typisch defect was wat binnen de garantie zou vallen, heb ik mijn telefoon dus ter reparatie ingeleverd bij mediamarkt.Na 3 lange weken wachten zonder smartphone kreeg ik eindelijk het bericht dat ik mijn mobiel op kon halen. Dit was echter geen leuk bericht. Er werd mij doodleuk verteld dat het toestel 'total loss' was en dat dit niet binnen de garantie valt. Er werd mij gewezen op enkele kleine deukjes aan de zijkant/ onderkant van het toestel, waardoor mijn garantie was vervallen.
Deze 'deukjes', wat echt enorm overdreven is, zijn echter gewoon gebruikerssporen die je kan verwachten na een jaar je mobiel te hebben gebruikt. Ik ben uiteraard altijd gewoon met gepaste zorg met mijn mobiel omgegaan. Je kunt mij niet wijs maken dat een defect in de lens van de camera komt door een paar lichte gebruikerssporen, die niet eens dicht bij de camera zitten. Verder werd mij verteld dat de garantie alleen voor software is, want natuurlijk ook absurd is.
Wat mij het meeste frustreert is dat ik dit defect meermaals op internet tegen kom (zoek maar op; paarse vlekken iphone 5s), en dat dit altijd onder de garantie valt. Zou ik naar een Apple store zijn gegaan (toen viel mijn toestel nog gewoon in het eerste jaar van de garantie), dan was mijn toestel zonder twijfel gerepareerd.
Blijkbaar wil Mediamarkt zou min mogelijk kosten maken en wimpelen ze zo'n garantiecase af met twijfelachtige verklaringen. Dit is echt absurd, zo'n duur toestel en na een jaar dit defect in de camera zou echt niet mogen.
met vriendelijke groeten,
Chris Groen
Referenties:
AS21452407 ( zir online)
MediaMarkt Assen: N030-1628-0
Serienummer:
DX3RJ8FQFFG8
Gewenste oplossing
Ik zou graag willen dat MediaMarkt haar verplichting als nog vervult en gewoon de wettelijke garantie toepast, wat in dit geval betekent dat mijn camera gerepareerd wordt.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.