Klacht Media Markt: Garantie wasmachine 2 week verlopen, Media Markt geeft niet thuis

Klachtnummer
# 253676
Gebruiker
Tolberter
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Wasmachine gekocht in decmeber 2014 bij Media markt. Na twee jaar en twee week meldt ik bij de Media Markt dat het klinkt alsof er een lager geheel rouw loopt (enorm lawaai) en vraag naar de mogelijkheden mbt garantie (is na 2 jaar verlepen) of aanspraak op een mogelijke coulanceregeling.
Een medewerkster bij de Media Markt verwijst mij door naar de fabrikant (Indesit) en geeft aan dat ze verwacht dat er inderdaad aanspraak op een coulanceregeling aanspraak gedaan kan worden maar dat ik waarschijnlijk ook een klein deel zelf moet betalen. Mocht ik niet tevreden zijn met de regeling dan moest ik maar weer tergu komen bij de Media markt.
Indesit gebeld, en kreeg een heel duidelijk en direct antwoord dat de regeling is dat de eerste 175 euro voor mijn kosten zijn, en de kosten daarboven voor Indisit. Ik vernam weinig coulance en heb ingeschat dat de totale kosten dus voor mijn rekening kwamen (het vervangen van het lager zal zal toch niet meer als de helft van de aanschafwaarde kosten).
De volgende dag maar weer gemeld bij de Media Martk met bovenstaande verhaal en de vraag of deze mij nog verder kan helpen, het kan toch niet zo zijn dat ik zo hoge kosten moet betalen. De dame welke mij hielp had moeite met een antwoord en kreeg bijval van haar collega, deze vond het heel normaal, de voorrijkosten zijn al wel 100 euro, dus klinkt niet zo raar.
Ik gaf aan dat dit toch niet zou mogen en dat de economische levensduur van een wasmachine ruim groter is als 2 jaar (op de website van Media Markt wordt zelf aangegeven drie jaar). Het enige wat men voor mij kon doen was een melding maken in het "systeem" van Media Markt waarbij mijn 06 en email zijn bijgevoegd. Ik zou nog een reactie krijgen op mijn klacht.
Dit was op 11 januarie en tot op heden niets vernomen van Media Markt, en zal ook wel niet meer komen. Ik heb de afgelopen vier weken de wasmachine nog even doorgebruikt, maar door het lawaai doen we het nu maar niet meer en wassen buitenshuis.
Het valt mij zwaar tegen van een concern als Media Markt dat deze niet beter voor haar klanten opkomt jegens leveranciers, danwel zelf met een oplossing komt om deze "pech situatie" netjes op te lossen.

De oplossing


Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw wasmachine defect is geraakt. Om te bepalen wat wij voor u kunnen betekenen hebben wij getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken en te zoeken naar een passende oplossing.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals telefonisch besproken hebben wij contact opgenomen met Media Markt Groningen Centrum om het probleem te bespreken. Media Markt Groningen Centrum gaat contact opnemen met Indesit om dit te bespreken en zal vervolgens contact met u opnemen. U kunt er vanuit gaan dat er vandaag of morgen contact op wordt genomen door de vestiging.

    Wij gaan er vanuit dat de klacht verder naar behoren wordt afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Tolberter
    Datum

    Hallo mevrouw Meijer,
    Na een gerustellend gesprek met u en mij vertellend dat we vast tot een goede oplossing komen waarbij u mij zowel telefonisch als in bovenstaande reactie heeft verzekerd dat Media Markt Groningen mij waarschijnlijk 6 februari en uiterlijk 7 februari contact opneemt. Nu 8 februari 18.50hr is de moed mij weer volledig in de schoenen gezakt. Niets vernomen van Media Markt, zou er een goede reden zijn? Een berichtje was al fijn geweest.
    En nu maar weer iedere dag met de auto twee keer op en neer was brengen en halen......
    Oplossing?? ik denk dat ik maar snel een nieuwe wasmachine halen. Waar?? Even uitzoeken nog maar, maar zeker niet weer bij .....
    Of neemt Media Markt nog contact op en zorgt deze voor een snelle en tevreden makende oplossing?
    Hopende op een snelle en bevredigende reactie, Groet,
    Menno Postma
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat er geen contact op is genomen door de vestiging. Wij hebben zojuist contact gezocht met Media Markt Groningen Centrum en ze hebben aangegeven alsnog zo snel mogelijk contact met u op te nemen. Ze hebben ons beloofd vandaag contact met u op te nemen.

    Wij gaan er vanuit dat de klacht naar behoren wordt afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen