Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Media Markt: garantie
Details
De klacht
Op 19 juni 2012 bij Mediamarkt Roermond een Tomtom gekocht.Kogelgewricht in de zuignap dat het beeldscherm in de juiste positie dient te houden na een jaar gebruik steeds slapper geworden. Na enkele kilometers rijden zakt het beeldscherm weg.
Klantenservice Tomtom verwijst naar Mediamarkt. Mediamarkt Roermond verwijst naar ‘regels’ Tomtom die zeggen dat de zuignap een accessoire is waarop maar een half jaar garantie is, dat herstel of vervanging buiten de garantie valt en dat daarvoor dus mogelijk kosten verschuldigd zijn.
Mijn beroep op het feit dat de zuignap een integraal en onmisbaar onderdeel van het product is, en geen los accessoire met beperkte garantie, werd afgewezen, evenals mijn beroep op de Europese richtlijn betreffende garantie op producten en mijn beroep op het feit dat de consument ook na de garantietermijn een normale gebruiksduur mag verwachten.
De verwijzing van de leverancier naar de producent beschouw ik eveneens als fundamenteel onjuist.
De oplossing
Vervanging van het ondeugdelijke kogelgewrichtBedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.