Klacht Media Markt: garantie

Klachtnummer
# 36236
Gebruiker
P. Santegoets
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 19 juni 2012 bij Mediamarkt Roermond een Tomtom gekocht.
Kogelgewricht in de zuignap dat het beeldscherm in de juiste positie dient te houden na een jaar gebruik steeds slapper geworden. Na enkele kilometers rijden zakt het beeldscherm weg.
Klantenservice Tomtom verwijst naar Mediamarkt. Mediamarkt Roermond verwijst naar ‘regels’ Tomtom die zeggen dat de zuignap een accessoire is waarop maar een half jaar garantie is, dat herstel of vervanging buiten de garantie valt en dat daarvoor dus mogelijk kosten verschuldigd zijn.
Mijn beroep op het feit dat de zuignap een integraal en onmisbaar onderdeel van het product is, en geen los accessoire met beperkte garantie, werd afgewezen, evenals mijn beroep op de Europese richtlijn betreffende garantie op producten en mijn beroep op het feit dat de consument ook na de garantietermijn een normale gebruiksduur mag verwachten.
De verwijzing van de leverancier naar de producent beschouw ik eveneens als fundamenteel onjuist.

De oplossing

Vervanging van het ondeugdelijke kogelgewricht

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste meneer Santegoets,Bedankt voor het melden van uw klacht.Ik heb u vanmiddag telefonisch gesproken over uw klacht.Zoals aangegeven heb ik uw klacht voorgelegd bij Media Markt Roermond met het verzoek telefonisch contact met u opnemen.Media Markt Roermond neemt uw klacht verder in behandeling.Wij vertrouwen erop dat uw klacht naar behoren wordt afgehandeld.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
  2. Auteur
    P. Santegoets
    Datum
    Geachte heer Pakvis,
    Tomtom heeft mij toegezegd deze kwestie opnieuw te willen bekijken.
    Ik wacht nu eerst op hun reactie.
    Met vriendelijke groet,
    P.M. Santegoets
  3. Auteur
    P. Santegoets
    Datum
    Tomtom heeft inmiddels, weliswaar na enig aandringen, een nieuwe zuignaphouder toegezegd.
    Daarmee beschouw ik deze klacht als afgehandeld.
    Met vriendelijke groet,
    P.M. Santegoets
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste meneer Santegoets,Bedankt voor uw bericht.Fijn om te vernemen dat het uiteindelijk naar wens is afgehandeld.Naar aanleiding van uw bericht stel ik voor uw klacht af te sluiten.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u. U mag deze e-mailen naar klantenservice@mediamarkt.nl.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen