Klacht Media Markt: Gebruikt beschadigd product als nieuw verkocht

MJ_078

Ik ben vanuit Dordrecht vertrokken richting Breda om hier een Duux luchtbevochtiger te kopen aangezien deze hier nog op voorraad zou moeten zijn. Eenmaal aangekomen is mijn smaak toch op een groter model gevallen, de Duux Beam Smart Humidifier.

Eenmaal thuis aangekomen wilde ik het product gelijk uittesten, aangezien ik nogal last heb van droge luchtwegen en hier erg veel hinder van ondervind. Bij het openen van de doos viel gelijk al op dat het product erg vreemd verpakt zat, eenmaal uitgepakt was direct te zien dat het product nog helemaal nat was, kalkvlekken aan de binnenkant zaten, vette vlekken en zelfs schade aan de buitenkant. De batterijen waren al uitgepakt en zaten al in de afstandsbediening en bovendien was de filter die erbij hoort te zitten al geïnstalleerd en gebruikt. Kortom het leek alsof het al een jaar door iemand anders gebruikt is.

Contact op genomen en er werd verteld dat ik terug mocht rijden naar Breda. Onderweg snel nog even gebeld naar Dordrecht om te vragen of ik het daar ook niet kon omruilen, geen probleem. Eenmaal aangekomen in Dordrecht centrum kon dit toch weer niet, ‘nee dan moet je toch echt naar breda’. Eenmaal door de file heen aangekomen bij Breda het product retour kunnen doen, geen enkele interesse of excuses van het personeel, terwijl het product echt niet normaal verkocht was. Toevallig was dit het laatste exemplaar dus mocht ik het product ergens anders kopen, door het winkelpersoneel werd aangeraden bij BCC (de concurrent) te kijken om de hoek. Uiteindelijk weer terug naar Dordrecht gereden voor een nieuw exemplaar..

De hoeveelheid tijd die ik hier aan kwijt geraakt ben achterwegen gelaten vind ik het echt onbegrijpelijk hoe dit zo is gelopen en ik vraag me vooral af waarom een gebruikt product in de schappen ligt, mevrouw van de retourbalie in Dordrecht was het hier duidelijk mee eens.

Vergoeding voor de gemaakte reiskosten / korting op het product.

Ook een klacht indienen over Media Markt?