Opgelost door Media Markt: Gebruikt verkocht voor nieuw

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 93926
Gebruiker
Ome Arie
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Een Wii U gekocht in Hoorn, bij thuiskomst geconstateerd dat hij gebruikt is, namelijk losse draden niet netjes opgerold , vingerafdrukken en krasjes overal, geen screenprotector. Gebeld met het filiaal en te horen gekregen dat er wel vaker apparaten verkocht worden die "gerefit" zijn. Kon mijn geld terug halen, en dan verder maar kijken waar ik een ander exemplaar kan bemachtigen, want hier is hij uitverkocht. Maar kunnen jullie niet naar een ander filiaal bellen of ze er daar een hebben? Nee mijnheer wij zijn een franchisezaak, en opereren los van elkaar, was het antwoord. Bij het inpakken zat notabene de retourbon / reparatiebon van een filiaal in Leeuwarden in de doos. Een ontroostbaar jarig kind was het gevolg. En ik houd hier een buitengewoon naar gevoel aan over. Zelfs het woord oplichting spookt door mijn hoofd.

De oplossing

Een beetje service, zorg dat er zo spoedig mogelijk een ander exemplaarnin
Hoorn komt, en niet pas na een of twee weken zoals gemeld. En een GOEIE verklaring hoe dit kan. Ik betaal voor een nieuwe en mag er toch van uit gaan dat dat zo is. Ik zie namelijk niet bij de schappen, in de leveringsvoorwaarden, of bij de ingang staan dat het kan voorkomen dat je een gerepareerd toestel kan krijgen die als nieuw verkocht wordt

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van der Linden,Bedankt voor het melden van uw klacht.Erg vervelend te vernemen dat u deze ervaring heeft gehad bij Media Markt. Het kan zijn dat een product wordt teruggenomen en wordt opgestuurd om te refurbishen (instellingen en data verwijderen van het product en terugzetten naar fabrieksinstellingen). Deze producten worden na refurbishen gestickerd met 'ik ben open geweest' en een begeleidend schrijven waarin onder andere wordt aangegeven dat het product gefurbishd is. Helaas moeten we concluderen dat dit bij de Wii U niet volledig is uitgevoerd. Media Markt Hoorn is hier op gewezen. Welgemeende excuses voor het ongemak. Media Markt Hoorn heeft inmiddels contact met u opgenomen en geeft aan de klacht met u te hebben uitgesproken. Indien vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Ome Arie
    Datum
    Ja een leuk verhaal, het apparaat is terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar toch kon ik zien, dat de vorige eigenaar Lars heet. Dus niet gerefurbished, of niet goed. Ik heb mijn geld teruggekregen en de Wii ergens anders besteld. Jullie voorstel kwam te laat. Blijft het feit er dat er gebruikt voor nieuw verkocht werd, en dat het personeel niet servicegericht bezig was. Wij konden nu wel een exemplaar halen uit Alkmaar. Dat voorstel hadden ze gelijk moeten doen!
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van der Linden, Bedankt voor uw reactie. Nogmaals excuses voor het ongemak. Zoals ik u in mijn vorige bericht aangaf is het beschreven proces niet naar behoren uitgevoerd en is Media Markt Hoorn hier op gewezen. Uw klacht is bij de directe van Media Markt Hoorn voorgelegd en wordt uiteraard gebruikt ter verbetering om dergelijke situaties te voorkomen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    Ome Arie
    Datum
    We zijn later nogmaals gebeld door de Mediamarkt Hoorn met excuses, en onze zoon mocht een spelletje uitzoeken voor zijn Wiiu.
    Hij blij, dus wij ook blij. Uitleg gehad en excuses, zo is het naar behoren opgelost.
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van der Linden, Bedankt voor uw reactie. Goed om te vernemen dat de klacht uiteindelijk naar tevredenheid is afgehandeld.Naar aanleiding van uw bericht stel ik voor om uw klacht af te sluiten op klachtenkompas.Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    Ome Arie
    Datum
    Het is prima om de klacht nu af te sluiten op klachtenkompas. We hebben geen op of aanmerkingen.
    Met vriendelijke groet

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ome Arie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen