Opgelost door Media Markt: Gebruikt verkocht voor nieuw

Ome Arie

Een Wii U gekocht in Hoorn, bij thuiskomst geconstateerd dat hij gebruikt is, namelijk losse draden niet netjes opgerold , vingerafdrukken en krasjes overal, geen screenprotector. Gebeld met het filiaal en te horen gekregen dat er wel vaker apparaten verkocht worden die "gerefit" zijn. Kon mijn geld terug halen, en dan verder maar kijken waar ik een ander exemplaar kan bemachtigen, want hier is hij uitverkocht. Maar kunnen jullie niet naar een ander filiaal bellen of ze er daar een hebben? Nee mijnheer wij zijn een franchisezaak, en opereren los van elkaar, was het antwoord. Bij het inpakken zat notabene de retourbon / reparatiebon van een filiaal in Leeuwarden in de doos. Een ontroostbaar jarig kind was het gevolg. En ik houd hier een buitengewoon naar gevoel aan over. Zelfs het woord oplichting spookt door mijn hoofd.

Een beetje service, zorg dat er zo spoedig mogelijk een ander exemplaarnin
Hoorn komt, en niet pas na een of twee weken zoals gemeld. En een GOEIE verklaring hoe dit kan. Ik betaal voor een nieuwe en mag er toch van uit gaan dat dat zo is. Ik zie namelijk niet bij de schappen, in de leveringsvoorwaarden, of bij de ingang staan dat het kan voorkomen dat je een gerepareerd toestel kan krijgen die als nieuw verkocht wordt

Media Markt
    Geachte heer/mevrouw van der Linden,Bedankt voor het melden van uw klacht.Erg vervelend te vernemen dat u deze ervaring heeft gehad bij Media Markt. Het kan zijn dat een product wordt teruggenomen en wordt opgestuurd om te refurbishen (instellingen en data verwijderen van het product en terugzetten naar fabrieksinstellingen). Deze producten worden na refurbishen gestickerd met 'ik ben open geweest' en een begeleidend schrijven waarin onder andere wordt aangegeven dat het product gefurbishd is. Helaas moeten we concluderen dat dit bij de Wii U niet volledig is uitgevoerd. Media Markt Hoorn is hier op gewezen. Welgemeende excuses voor het ongemak. Media Markt Hoorn heeft inmiddels contact met u opgenomen en geeft aan de klacht met u te hebben uitgesproken. Indien vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Ome Arie
    Ja een leuk verhaal, het apparaat is terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar toch kon ik zien, dat de vorige eigenaar Lars heet. Dus niet gerefurbished, of niet goed. Ik heb mijn geld teruggekregen en de Wii ergens anders besteld. Jullie voorstel kwam te laat. Blijft het feit er dat er gebruikt voor nieuw verkocht werd, en dat het personeel niet servicegericht bezig was. Wij konden nu wel een exemplaar halen uit Alkmaar. Dat voorstel hadden ze gelijk moeten doen!
    Media Markt
    Geachte heer/mevrouw van der Linden, Bedankt voor uw reactie. Nogmaals excuses voor het ongemak. Zoals ik u in mijn vorige bericht aangaf is het beschreven proces niet naar behoren uitgevoerd en is Media Markt Hoorn hier op gewezen. Uw klacht is bij de directe van Media Markt Hoorn voorgelegd en wordt uiteraard gebruikt ter verbetering om dergelijke situaties te voorkomen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Ome Arie
    We zijn later nogmaals gebeld door de Mediamarkt Hoorn met excuses, en onze zoon mocht een spelletje uitzoeken voor zijn Wiiu.
    Hij blij, dus wij ook blij. Uitleg gehad en excuses, zo is het naar behoren opgelost.
    Media Markt
    Geachte heer/mevrouw van der Linden, Bedankt voor uw reactie. Goed om te vernemen dat de klacht uiteindelijk naar tevredenheid is afgehandeld.Naar aanleiding van uw bericht stel ik voor om uw klacht af te sluiten op klachtenkompas.Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Ome Arie
    Het is prima om de klacht nu af te sluiten op klachtenkompas. We hebben geen op of aanmerkingen.
    Met vriendelijke groet

Ome Arie

Ook een klacht indienen over Media Markt?