Klacht Media Markt: gebruikte computer als nieuwe gekocht

jan

Op 3-7-2013 heb ik een medion pc gekocht bij mediamarkt in ede, na een paar dagen kwamen wij erachter dat deze al gebruikt was. Dit zagen wij doordat hij al in verbinding was geweest met een andere pc, "pc hardeman" en "kristel Toshiba" en een vreemde printer en een fax apparaat. Aangezien dat geen van ons hardeman of kristel heet is het verhaal wel duidelijk, hij moet wel als gebruikt terug in de schap gezet zijn. Ook was de doos al open geweest, dit heb ik op de bon laten vermelden. De verkoper en later de service medewerker zeiden dat dit was omdat zij de computer zelf hebben geïnstalleerd. Voor mij niet te geloven, net zoals computer expert "Jamabeek" in ede, hij vertrouwt het apparaat ook totaal niet.

Ontbinding van de koop

Media Markt
    Geachte heer Baggel,Bedankt voor het melden van uw klacht.Zojuist heb ik u gebeld om de klacht met u door te nemen. Helaas kon ik u niet bereiken en was er geen mogelijkheid een voicemail in te spreken.Voorop gesteld vind ik het erg vervelend te vernemen dat u een product heeft waar de indruk is ontstaan dat deze eerder in gebruik is genomen. Dit soort klachten nemen wij erg serieus. De mogelijkheid bestaat dat een (data dragend) product met uitzondering terug wordt genomen. In deze situaties worden de producten door Media Markt aangeboden bij een extern bedrijf om de data volledig te laten wissen en het product geheel opnieuw te installeren. Het product wordt vervolgens in de winkel verkocht met een begeleidend schrijven bij het product en stickers met de tekst 'ik ben open geweest'. Dit doen wij om dergelijke situaties die uw klacht omschrijft te voorkomen.Het verbaast ons daarom dat dit voorval zich heeft voorgedaan.Uw klacht heb ik zojuist voorgelegd bij Media Markt Ede met het verzoek contact met u op te nemen en de klacht verder in behandeling te nemen. Wij vertrouwen erop dat Media Markt Ede uw klacht naar behoren afhandelt.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Media Markt
    Geachte heer Baggel, Zojuist heb ik van mijn collega van Media Markt Ede vernomen dat u bij Media Markt Ede op gesprek bent geweest en er samen met u een oplossing is gevonden voor uw klacht.Naar aanleiding van dit bericht stel ik voor uw klacht af te sluiten.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?