Klacht Media Markt: Geen 21% btw korting bij online aankoop, week voor btw korting week

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 150493
Gebruiker
JanB
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Vorige week maandag kocht ik via MediaMarkt online een tablet. Ik was eerst naar twee Media markt winkels geweest, maar daar hadden zij hem niet.
Gisteravond hoor ik ineens dat vanaf a.s. woensdag bij Media markt de 'btw, weg ermee' korting geldt. Oftewel, dan kan ik mijn tablet kopen zonder btw, in mijn geval 114 euro goedkoper. Als ik dat had geweten had ik een week gewacht.
Gemaild en gebeld met de klantenservice., maar er wordt geen oplossing of tegemoetkoming aangereikt. Bij aankoop in de winkel had ik tijdens de actieweek gewoon naar de winkel terug gekund en het verschil uitbetaald gekregen, obv de laagste prijsgarantie. Bij online aankopen geldt dit niet. Online aankopen mogen wel binnen 14 dagen na aanloop worden geretourneerd, dus dat zou kunnen. Ik heb alle doosjes, zakjes etc. nog. De klantenservice komt jammer genoeg niet verder dan dreigementen dat bij retourneren minutieus zal worden onderzocht of het apparaat gebruikt is.
Kortom, MediaMarkt komt op geen enkele wijze tegemoet aan deze katerige koopervaring.

De oplossing

Eigenlijk zie ik niet in waarom de service van de fysieke winkel obv de laagste prijsgarantie niet voor online aankopen kan gelden. Dat zou in deze betekenen dat het prijsverschil wordt uitbetaald. Op z'n minst vind ik enige tegemoetkoming bij online aankopen binnen twee weken voor aanvang van deze actie op z'n plaats. De huidige houding van de klantenservice vind ik uitermate teleurstellend en heeft mijn oorspronkelijke tevredenheid over de aankoop behoorlijk getemperd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Buitenhuis,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

    De btw-actiekorting wordt alleen toegepast op aankopen die gedaan zijn binnen de actieperiode. Wanneer u een aankoop hebt gedaan buiten deze actieperiode kunnen we u hierop helaas geen korting aanbieden. Aangezien de webshop niet doet aan de laagste prijsgarantie kunnen wij u daar niet in tegemoet komen.

    Meer informatie over de btw-kortingsactie vindt u op onze speciale informatiepagina
    https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html .

    We hopen dat we u hiermee voldoende van dienst zijn geweest. Mocht u andere vragen hebben horen wij graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    JanB
    Datum
    Men gaat voorbij aan de 14 dagen termijn. Online aankopen mogen binnen 14 dagen worden geretourneerd, in originele verpakking en mits alleen gebruikt in zoverre dit voor vaststellen van de wens het te houden nodig is.
    En men gaat voorbij aan service verschil tussen winkel en online aankoop. Waarom doet de online winkel niet mee met laagste prijsgarantie? In de winkel wordt wel de online prijs gevolgd.
    Bovenal is er, vind ik, geen klantgericht houding.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Buitenhuis,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    De webshop doet nooit mee aan de laagste prijsgarantie. Dit is de vinden in onze voorwaarden. Helaas kunnen wij u dus niet via de webshop tegemoet komen.

    Meer informatie over eventuele opties en de btw-kortingsactie vindt u op onze speciale informatiepagina
    https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html .

    We hopen dat we u hiermee voldoende van dienst zijn geweest. Mocht u andere vragen hebben horen wij graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  4. Auteur
    JanB
    Datum
    Halsstarrige, klantonvriendelijke en puur beleid gerichte reacties. Geen klantgerichtheid, laat staan enig gevoel voor coulance. Erg teleurstellend en zeker niet uitnodigend daar ooit nog weer te kopen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JanB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen