Klacht Media Markt: Geen correctie verkeerd geleverd product.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 156006
Gebruiker
JB
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op zo. 31/01 een Philips tv on-line besteld. Volgende dag bevestiging ontvangen met levertijd 4 tot 5 dagen. Uiteindelijk kon pas op woensdag 10/02 tussen 8:00 en 22:00u geleverd worden. Was niet mogelijk dus verzet naar za. 13/02.
Bij bezorging bleek het een verkeerd en goedkoper type tv te zijn. Heb deze geweigerd en de koerier heeft de tv weer meegenomen. Dit is bevestigd door het koeriersbedrijf DynaLogic. Dezelfde dag contact opgenomen met de klantenservice van Media Markt. Na ruim een uur in de wacht, kunnen afspreken dat ik z.s.m. bericht voor herlevering zou ontvangen.
Op do. 18/02 nog geen bericht. Uit nabellen bleek de tv niet retour ontvangen (!) en daardoor kan de juiste tv niet alsnog geleverd worden. Media Markt legt dus de verantwoordelijkheid voor (retour)zendingen bij de klant, ook als de bestelling niet is afgeleverd.
Ook blijkt herlevering op zaterdag niet mogelijk. De bestelling is geannuleerd maar MM wacht met restitutie tot de verkeerde levering retour is.

De oplossing

Zonder enig voorbehoud van retourzending verlang ik uiterlijk voor vrijdag 27/02 volledige restitutie van het aankoopbedrag dat reeds op 31/01 aan Media Markt is betaald.
Ik beroep mij op het het recht een foute levering aan de deur te mogen weigeren. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de uitvoer van retourzendingen door het koeriersbedrijf DynaLogic, zijnde opdrachtnemer van Media Markt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

    Ik vind het vervelend te vernemen dat u de verkeerde televisie heeft ontvangen. U heeft aangegeven het aankoopbedrag retour te willen ontvangen. Ik heb de uitbetaling direct voor u aangemaakt en het aankoopbedrag zal binnen enkele dagen op uw rekening staan.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt online
  2. Auteur
    JB
    Datum
    Mijn bezwaar blijft, dat wanneer MM een verkeerd en goedkoper produkt toestuurt, zij niet bereid is om de juiste bestelling onder dezelfde condities te leveren. Hoewel de fout bij MM ligt is levering op zaterdag of ophalen bij de winkel dan niet meer mogelijk.
    Als je hierdoor de bestelling wil annuleren doet MM moeilijk om de betaling terug te storten. Dit gebeurt pas nadat er bezwaar gemaakt wordt via deze site.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
JB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen