Opgelost door Media Markt: Geen garantie door barstje in scherm

Rudi uit Venlo

Onze zoon heeft van zijn zakgeld zijn eerste samsung telefoon gekocht. Ruim voor het verlopen van de garantietermijn, laadt de telefoon plotseling niet meer op. Bij de klantenservice van Media Markt wordt de telefoon netjes ingenomen en opgestuurd ter reparatie die binnen de garantie valt. Tot de grote schrik volgt er een prijsopgaaf:

VENLO, maandag 6 augustus 2018
Betreft: Prijsopgave opdrachtnummer N508-12326-0 / SV28408923
Beste heer/mevrouw ...
Gezien het geautoriseerde servicecentrum DYNAFIX CARE BV val/stootschade heeft geconstateerd en dit is uitgesloten
van garantie, hebben wij een prijsopgave ontvangen. Zie bijlage toelichtingsformulier en originele prijsopgave van servicecentrum/leverancier.

Reparatieomschrijving:
Accu, display en subboard dienen vervangen te worden.
Reparatiekosten servicecentrum: EUR: 165.02 excl. BTW
BTW: EUR: 34.65
Subtotaal: EUR: 199.67

Geen garantie dus en maar liefst 200 euro reparatiekosten in verband met een klein barstje in de hoek van het scherm dat al maanden eerder ontstaan was en de functionaliteit van het toestel niet hinderde. Bij de klantenservice wordt vervolgens verteld dat het toestel door de schermschade niet toegankelijk is voor reparatie. Onbegrijpelijk! Bovendien is deze informatie niet verstrekt bij inname van het detectie toestel. Er werd niet gesproken over geen garantie bij een barstje in het scherm.

Resultaat: een ongelukkig kind zonder telefoon en een zure smaak van Media Markt

Kosteloze reparatie van de telefoon

Media Markt

Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, excuses voor het ongemak.
    Wij begrijpen heel goed dat u de prijsopgave aan de hoge kant vind. Het repair center heeft inderdaad een barst geconstateerd en dit in de prijsopgave meegenomen. Wij hebben zojuist een vraag gesteld aan de reparateur die bepalend is voor de verdere afhandeling van de prijsopgave.
    Indien het scherm niet bij definitie vervangen moet worden om uw huidige klacht te verhelpen zal de prijsopgave herzien kunnen worden. In dat geval zal er kosteloos hersteld moeten worden.
    Indien het noodzakelijk is om uw scherm te herstellen voor het verhelpen van de huidige klachten ( Voorkant telefoon moet open gemaakt worden voor vervanging defecte onderdelen , kans op scheuren in de barst etc. ) is de prijsopgave gegrond. In dat geval betreft het schade die niet aan de telefoon te wijten valt.
    Wij zullen de respons van de reparateur afwachten en u spoedig hierover informeren.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

M.Hoogendijk
    Media Markt
    Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben inmiddels een respons ontvangen van de reparateur. Wij hebben besloten na aanleiding van de reactie van de reparateur de koop te ontbinden.
    U heeft inmiddels een mail van ons gehad met verdere uitleg omtrent deze case.

M.Hoogendijk
    Rudi uit Venlo
    Zojuist hebben we bij de servicebalie van de Mediamarkt te Venlo de koop ontbonden en een deel van het aankoopbedrag retour gekregen. Zoonlief kan weer vooruit. Dank voor de snelle en serieuze service.

Rudi uit Venlo
Ontbinding van de aankoop conform aanbod

Ook een klacht indienen over Media Markt?