Klacht Media Markt: Geen garantie door drukschade iPhone 7

Jip360

Dinsdag 5 maart constateerde ik dat de wifi-optie op mijn iPhone 7 niet meer werkte. Zaterdag 9 maart ging ik langs in jullie filiaal in Duiven. Ik ben toen eerst langs de Smart-bar gegaan. Hier werd mij verteld dat het ging om een software-fout en mijn telefoon dus opgestuurd moest worden ter reparatie. Toen ik vroeg om een prijsindicatie gaf deze medewerker mij aan dat dit waarschijnlijk tussen de € 60,- en de € 130,- ging kosten. Maar de prijsindicatie werd beneden bij de klantenservice balie (waar ik mijn telefoon ook moest afgeven) gemaakt. Bij de klantenservice gaf ook deze medewerker aan dat het om een software-fout ging en dit binnen mijn garantie ging vallen. Tot mijn grote schrik kreeg ik maandag 18 maart een e-mail van Media Markt Duiven met een prijsopgave. Hierin stond het volgende:
Gezien het geautoriseerde servicecentrum APPLE REPAIR/TESTCENTER drukschade heeft geconstateerd en dit is uitgesloten van garantie, hebben wij een prijsopgave ontvangen.
Reparatieomschrijving:
Omruilen voor vervangend exemplaar: zelfde type iPhone (refurbished model).
Te betalen reparatiekosten incl. BTW: € 408,45
Of wel jullie vragen € 408,45 voor een refurbished model terwijl jullie € 495,- in de winkel voor een gloednieuwe iPhone 7 vragen?
Voordat ik bij jullie filiaal in Duiven langs ging, ben ik eerst langs een Vodafone winkel gegaan. Ook hier werd aangegeven dat het ging om een software-fout.
Hoe kan het dat er door 3 verschillende personen wordt aangegeven dat het om een software-fout gaat en er bij het reparatiecentrum wordt gezegd dat het om drukschade gaat.
Ik vind het erg teleurstellend en schrikbarend dat jullie met zo’n bedrag komen.
Ik twijfel daarom ook over jullie service. Wat mij ongerust maakt aangezien mijn hele (elektronische) inboedel bij jullie vandaan komt (wasmachine, droger, laptop, televisie, magnetron, elektrische tandenborstels etc.).
Ik hoop dat jullie mijn klacht serieus in behandeling nemen en met een oplossing kunnen komen.

Groet,
K.

Ik hoop dat Media Markt iets aan dat hoge bedrag doet.

Ook een klacht indienen over Media Markt?