Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Media Markt: geen geld terug; wel cadeaubon terwijl het product niet werkt en er geen alternatief is.
Details
De klacht
Ik kocht na advies van een Mediamarktverkoper een kabeltje voor mijn smartphone Samsung Galaxy.De kabel blijkt thuis niet in mijn smartphone te passen.
Ik stopte alles terug in de originele verpakking zonder beschadiging.
In de winkel was geen alternatieve kabel te koop.
De verkoper beweerde dat het aan mijn telefoon lag. (Later bleek in de telefoonwinkel dat 2 andere kabels prima in mijn telefoon te passen!)
Ik kreeg een cadeaubon/tegoed. Maar ik wil 'geld terug' omdat het product niet werkt. Dat blijkt natuurlijk pas als het product uit de verpakking is, maar opengemaakte verpakkingen kunnen niet retour bij Mediamarkt.
De cadeaubon is dus een tegemoetkoming zegt mediamarkt.
Een klacht indienen lukte niet. De vloermanager v.d winkel verwees (telefonisch) naar de manager v.d 'service'. Er was daar geen manager. De retourvoorwaarden zie je niet in de winkel.
Ik ben nu gedwongen weer iets te kopen bij Mediamarkt. Dat wil ik niet want hun product werkte niet.
De oplossing
Ik wil mijn cadeaubon kunnen omwisselen voor geld.Ik wil excuses voor de foute beweringen van de verkoper als zou het aan mijn telefoon liggen en niet aan de door hem geadviseerde kabel.
Ik wil eerlijke en op het juiste moment, informatie over de retourvoorwaarden.
Ik kan de voorwaarden niet vinden in de winkel.
Mediamarkt zet deze info op de bon. De informatie komt dus te laat: de aankoop is dan al gedaan en je zit er aan vast.
Kan de service aan mensen met een klacht ook wat beter in Nieuwegein? Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd toen ik een klacht wilde indienen. Medewerkers en managers verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid voor een oplossing en draaien alleen hun standaardverhaal af. Managers zijn niet beschikbaar voor uitleg, oplossingen, enz.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.