Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Opgelost door Media Markt: Geen informatie over levertijd iPhone maar wel al betalen voor telefoonabonnement
Details
Klacht
Op 21 januari heb ik een iPhone 6s 32GB silver met een Tele2 abonnement aangeschaft bij MediaMarkt. Op het moment van de aanschaf stond bij het product vermeld dat de levertijd 6-7 dagen was. Een paar dagen later kreeg ik bericht van Tele2 dat er een account voor mij was aangemaakt, en na inloggen ontdekte ik dat mijn abonnement al op 23 januari was ingegaan. Op 25 januari kreeg ik van MediaMarkt een e-mail met daarin vermeld dat mijn product niet voorradig was en dat ze me per e-mail op de hoogte zouden houden wanneer deze weer voorradig zou zijn. Sindsdien heb ik niets meer van MediaMarkt gehoord.Wel heb ik direct toen ik zag dat mijn abonnement al was ingegaan contact opgenomen met MediaMarkt aangezien mijn abonnement dus al de 23ste was ingegaan maar ik mijn toestel nog niet in huis had, daardoor mijn simkaart niet kan gebruiken en dus eigenlijk al betaal voor iets wat ik nog niet heb ontvangen. Vanaf de week dat het abonnement is ingegaan tot op heden heb ik continu geprobeerd om MediaMarkt te bereiken met mijn probleem, eerst d.m.v. e-mailtjes en daarna telefoontjes (MediaMarkt heeft gemiddelde wachttijden van 30-60 minuten aan de telefoon). Door de BTW-vrije dagen heeft het dagen geduurd voor ik met MediaMarkt in contact kwam. Toen dit eindelijk was gelukt, werd mij verteld aan de telefoon dat ik mijn factuur op kon sturen naar contact@mediamarkt.nl om compensatie te krijgen. Dat gedaan, maar een week later kreeg ik reactie dat alleen de afdeling telefoonabonnementen in mijn gegevens kon kijken en ik hen telefonisch moest zien te bereiken (het probleem wordt dus telkens doorgeschoven naar een ander). Sindsdien (vorige week vrijdag) heb ik dus weer meerdere keren contact opgenomen met MediaMarkt om mijn probleem opgelost te krijgen en te horen te krijgen wanneer mijn toestel wordt geleverd, maar het lijkt alsof MediaMarkt het extra moeilijk voor je maakt om hun telefoonafdeling te bereiken. Of ze zijn al naar huis maar hadden er wel moeten zijn, of de telefoonafdeling is gesloten waar de telefoniste van de centrale afdeling niets van weet, of het systeem werkt niet mee en er kan niet naar mijn bestellingen worden gekeken. Dit kreeg ik namelijk afgelopen maandag te horen: tot en met vrijdag zou het systeem het sowieso nog niet doen en kon er dus niet naar mijn bestellingen gekeken worden.
Gewenste oplossing
Als je een product niet op tijd kunt leveren houd je de klant op de hoogte van de verwachte levertijd. Graag zou ik weten wanneer mijn toestel wordt geleverd. Daarnaast wil ik compensatie voor de eerste weken (inmiddels al 3,5 weken en nog veel meer als de huidige prognose van levertijd voor het bestelde product op de website van MediaMarkt - langer dan 2 weken - klopt) dat ik mijn telefoon en simkaart niet heb kunnen gebruiken.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.