Opgelost door Media Markt: Geen informatie over levertijd iPhone maar wel al betalen voor telefoonabonnement

Daaniel

Op 21 januari heb ik een iPhone 6s 32GB silver met een Tele2 abonnement aangeschaft bij MediaMarkt. Op het moment van de aanschaf stond bij het product vermeld dat de levertijd 6-7 dagen was. Een paar dagen later kreeg ik bericht van Tele2 dat er een account voor mij was aangemaakt, en na inloggen ontdekte ik dat mijn abonnement al op 23 januari was ingegaan. Op 25 januari kreeg ik van MediaMarkt een e-mail met daarin vermeld dat mijn product niet voorradig was en dat ze me per e-mail op de hoogte zouden houden wanneer deze weer voorradig zou zijn. Sindsdien heb ik niets meer van MediaMarkt gehoord.

Wel heb ik direct toen ik zag dat mijn abonnement al was ingegaan contact opgenomen met MediaMarkt aangezien mijn abonnement dus al de 23ste was ingegaan maar ik mijn toestel nog niet in huis had, daardoor mijn simkaart niet kan gebruiken en dus eigenlijk al betaal voor iets wat ik nog niet heb ontvangen. Vanaf de week dat het abonnement is ingegaan tot op heden heb ik continu geprobeerd om MediaMarkt te bereiken met mijn probleem, eerst d.m.v. e-mailtjes en daarna telefoontjes (MediaMarkt heeft gemiddelde wachttijden van 30-60 minuten aan de telefoon). Door de BTW-vrije dagen heeft het dagen geduurd voor ik met MediaMarkt in contact kwam. Toen dit eindelijk was gelukt, werd mij verteld aan de telefoon dat ik mijn factuur op kon sturen naar contact@mediamarkt.nl om compensatie te krijgen. Dat gedaan, maar een week later kreeg ik reactie dat alleen de afdeling telefoonabonnementen in mijn gegevens kon kijken en ik hen telefonisch moest zien te bereiken (het probleem wordt dus telkens doorgeschoven naar een ander). Sindsdien (vorige week vrijdag) heb ik dus weer meerdere keren contact opgenomen met MediaMarkt om mijn probleem opgelost te krijgen en te horen te krijgen wanneer mijn toestel wordt geleverd, maar het lijkt alsof MediaMarkt het extra moeilijk voor je maakt om hun telefoonafdeling te bereiken. Of ze zijn al naar huis maar hadden er wel moeten zijn, of de telefoonafdeling is gesloten waar de telefoniste van de centrale afdeling niets van weet, of het systeem werkt niet mee en er kan niet naar mijn bestellingen worden gekeken. Dit kreeg ik namelijk afgelopen maandag te horen: tot en met vrijdag zou het systeem het sowieso nog niet doen en kon er dus niet naar mijn bestellingen gekeken worden.

Als je een product niet op tijd kunt leveren houd je de klant op de hoogte van de verwachte levertijd. Graag zou ik weten wanneer mijn toestel wordt geleverd. Daarnaast wil ik compensatie voor de eerste weken (inmiddels al 3,5 weken en nog veel meer als de huidige prognose van levertijd voor het bestelde product op de website van MediaMarkt - langer dan 2 weken - klopt) dat ik mijn telefoon en simkaart niet heb kunnen gebruiken.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u tot op heden uw toestel niet hebt ontvangen. Zoals telefonisch besproken is onze partner in telefonie en abonnementen recentelijk failliet verklaard. Momenteel hebben wij daarom wat problemen met het contact met the Phone House. Uiteraard doen wij ons uiterste best om er voor te zorgen dat alle openstaande vragen zo spoedig mogelijk beantwoord worden en dat er een passende compensatie komt. Wij gaan er vanuit dat the Phone House alle lopende zaken netjes af zal handelen. Zoals aangegeven is uw klacht gemeld en nemen wij contact met u op zodra wij meer weten.

Excuses voor het ongemak.

Beste Mr. Meijer,

Ik ben blij dat er eindelijk naar mijn probleem wordt gekeken. Wel zou ik nog graag aan willen geven dat ik in principe niets van doen heb met the Phone House. Ik heb het abonnement bij jullie besteld, nergens stond vermeld dat het contract via the Phone House zou lopen (ook niet op de bestelbon of in het contract), dus jullie zijn in principe ook verantwoordelijk voor de levering van mijn toestel.

Bij the Phone house heb ik namelijk niet het idee dat ik mijn toestel snel geleverd ga krijgen, aangezien het contract al ruim voor het faillissement was afgesloten en het toestel in meerdere van hun vestigingen gewoon op voorraad is maar ik mijn toestel tot op heden dus niet heb ontvangen.

Ik zou dus nogmaals aan willen geven dat ik mijn toestel graag op zeer korte termijn wil ontvangen aangezien ik al zo lang aan het wachten ben. Ik zie op jullie website dat bij jullie zelf de levertijd van het betreffende toestel ook flink is gedaald tot 3-4 dagen, dus eigenlijk zou ik mijn toestel ook binnen die termijn geleverd willen krijgen.

Bedankt voor uw reactie.

Wij zijn momenteel in discussie met the Phone House over alle zaken en hopen u deze week een passende oplossing aan te kunnen bieden. Wij willen u dan bij deze ook aangeven dat wij u deze week van een terugkoppeling zullen voorzien zodra wij meer weten.

Excuses voor de vertraging.

Beste Mw. Meijer,

Nog bedankt voor uw snelle reactie. Aangezien het inmiddels zaterdag is, vroeg ik me af of het al is gelukt om met the Phone House tot een afspraak te komen over de abonnementen die MediaMarkt via hen heeft laten lopen.

Het is voor mij als consument redelijk frustrerend om te zien dat op de website van MediaMarkt het betreffende toestel al een tijdje gewoon op voorraad is (en morgen bezorgd kan worden als je hem vandaag besteld), en ook in enkele winkels van the Phone House zelf, maar dat ik verder geen indicatie krijg van wanneer ik mijn toestel kan ontvangen.

Het is inmiddels al 5 weken geleden dat ik mijn abonnement heb besteld op jullie website, ik heb de eerste factuur van Tele2 al een tijdje binnen terwijl ik hetgeen wat ik heb besteld niet heb kunnen gebruiken, en ik ben nu al geruime tijd aan het improviseren om toch bereikbaar te kunnen blijven, dus ik zou nogmaals aan willen geven dat ik graag op zeer korte termijn mijn toestel wil ontvangen.

Bedankt voor uw reactie.

Allereerst excuses voor de late reactie. Wij gaan voor u regelen dat u zo snel mogelijk het betreffende toestel gaat ontvangen. Uiteraard zult u ook gecompenseerd worden voor het ongemak en de tijd dat het abonnement al loopt zonder dat u het toestel heeft ontvangen.

Zodra wij weten wanneer u het toestel ontvangt informeren wij u hierover.

Beste Mw. Meijer,

Bedankt voor uw bericht. Ik snap dat u momenteel niet veel aan de situatie kunt veranderen, maar toch zou ik nog willen vragen of u weet wat de termijn is voor de levering van alle toestellen die via the Phone House zijn besteld. Moet ik denken in dagen of kan het nog meerdere weken gaan duren? U gaf namelijk de 21ste van vorige maand aan dat er die week vermoedelijk een oplossing besproken zou zijn door MediaMarkt en the Phone House en dat ik daar over zou geïnformeerd worden.

Nogmaals dank voor het behandelen van mijn klacht.

Bedankt voor uw reactie.

Ik ga mijn uiterste best doen om u uiterlijk volgende week van een oplossing te voorzien. Helaas kan ik geen toezeggingen doen aangezien het niet aan mij is om de uiteindelijke beslissingen te nemen. Uiteraard informeer ik u direct zodra er een passende oplossing komt.

Beste Mw. Meijer,

Nog bedankt voor uw reactie.

Aangezien mijn klacht verloopt als ik niet reageer post ik hier nogmaals een nieuw bericht. Ik zou graag aan willen geven dat als mijn telefoon volgende week, de 24ste, nog steeds niet is verzonden ik mijn contract graag wil laten ontbinden en ik alle door Tele2 geïnde bedragen van MediaMarkt terug wil krijgen. Ik heb dan namelijk lang genoeg zitten wachten op een telefoon die ik nu al bijna 2 maanden geleden heb besteld.

Ik heb nog weinig vertrouwen in een snelle afhandeling van MediaMarkt. Naar mijn idee zit MediaMarkt gewoon te wachten op de verdere juridische afhandeling van het faillissement van the Phone House en wordt dit voorgedaan als 'onderhandelingen'.
    Ondanks dat ik begrijp dat MediaMarkt afspraken heeft gemaakt met the Phone House, zijn jullie nog steeds verantwoordelijk voor een vlotte afhandeling van mijn bestelling.

Het heeft me werkelijk uren tijd gekost om er in eerste instantie achter komen waarom mijn bestelling niet werd geleverd. Ik heb nu al bijna 2 maanden niet de beschikking over een fatsoenlijke smartphone en ik heb voor die periode geen mobiel abonnement en dus geen internet. In de tussentijd zie ik andere aanbiedingen voorbij komen die ik niet kan bestellen.

Ondanks dat ik blij ben dat u mijn klacht probeert op te lossen heb ik dus verder weinig vertrouwen in MediaMarkt. Vandaar dus dat ik nog maximaal een week wil wachten en anders houdt het op.

Bedankt voor uw reactie.

Toevallig heb ik gisteren een terugkoppeling mogen ontvangen. Ik heb een akkoord ontvangen om iedereen die op een toestel aan het wachten is te helpen. Ik wil u bij deze dus mededelen dat ik zojuist de aanvraag heb gedaan om uw toestel te laten verzenden. De zending zal aangemaakt worden en het toestel zult u in de loop van de volgende week ontvangen. Ik stuur u een bevestiging zodra het toestel daadwerkelijk is verzonden.

Excuses voor alle vertraging.

Beste Mw. Meijer,

Heel erg bedankt voor uw reactie! Ik ben erg blij om te horen dat ik volgende week eindelijk mijn toestel zal ontvangen.

Wel vroeg ik me nog af hoe de compensatie voor de abonnementskosten van de eerste ruim 2 maanden en ongemak wordt geregeld.

Bedankt voor uw reactie.

Voor het niet kunnen gebruiken van het abonnement willen wij u graag een coulance aanbieden van 60 euro. Wij willen u dan ook vragen uw rekeningnummer met ons te delen via een prive bericht zodat we de uitbetaling hiervan aan kunnen maken.

In afwachting van uw reactie.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Bedankt voor uw reactie.

De nieuwe order is inmiddels aangemaakt en het toestel zal maandag bij u geleverd worden. Ook de uitbetaling van de teveel betaalde kosten is aangevraagd. Verder wordt er momenteel een E-voucher aangemaakt ter compensatie van het lange wachten, zodra deze is aangemaakt zullen wij deze aan u toesturen. Deze E-voucher is zowel online als in onze vestigingen te gebruiken.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Media Markt?