Opgelost door Media Markt: Geen update over garantie- en reparatiestatus. Contact met klantenservice zinloos.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 307054
Gebruiker
vdweegen
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op 19 september 2015 heb ik een Synology DS1515+ aangeschaft bij redcoon. Apparaat heeft, helaas, de geest gegeven in de vorm van spontaan niet meer aan gaan.

Redcoon is inmiddels overgenomen door MediaMarkt, en MediaMarkt neemt de garantie over. Aangezien er op dit product 3 jaar fabrieksgarantie zit heb ik de MediaMarkt gebeld (02/05/2018), en heb hierop volgend het apparaat opgestuurd.

Product is 03/05/2018 ontvangen in het distributiecentrum (keurig bericht van ontvangen).

Helaas heb ik sindsdien niks meer vernomen. Wel heb ik inmiddels meerdere malen contact gehad met de klantenservice (22/05, 24/05, 30/05) en mij is elke keer verteld dat er géén direct contact met de redcoon afdeling mogelijk is, en dat de klantenservice enkel een email kan sturen naar de betreffende afdeling. Ook is mij elke keer belooft dat ik binnen 48 uur antwoord zou krijgen, wat geen van de keren gebeurd is.

Inmiddels heb ik op 05/06 bericht gehad, met de update dat er geen nieuws is, en dat de reparatie nog in behandeling is.

We zijn inmiddels ruim 5 weken verder en zou graag weten wat de huidige status is en hoe de garantie afgewikkeld gaat worden.

De oplossing

Update over reparatiestatus. Gerepareerd of vervangen product.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een passende oplossing aan te bieden.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  2. Auteur
    vdweegen
    Datum

    Op 14/06 heb ik bericht gekregen dat het apparaat niet op verantwoordelijke wijze gerepareerd kan worden, en dat om die reden het aankoopbedrag teruggestort zal gaan worden.

    MediaMarkt geeft aan dat de afwikkeling ongeveer 2 weken in beslag zal nemen.

    Op het moment dat het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn is bijgeschreven op mijn rekening ben ik tevreden met de klachtafhandeling.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij vinden het fijn om te vernemen dat u zich kunt vinden in de door ons aangeboden oplossing.

    Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen vernemen wij dit graag.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  4. Auteur
    vdweegen
    Datum

    Geachte mevrouw, heer,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Ter voorkoming van het sluiten van de klacht: Vooralsnog is het geld niet teruggestort (wat geheel binnen het verwachtingspatroon valt, aangezien de 2 weken nog niet voorbij zijn).

    Met vriendelijke groet,
  5. Auteur
    vdweegen
    Datum

    Geachte heer, mevrouw,

    Het aankoopbedrag is vandaag teruggestort.

    Uiteindelijk ben ik tevreden met de oplossing die door mediamarkt is geboden.

    Met vriendelijke groet,

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vdweegen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Aankoopbedrag is teruggestort.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen