Klacht Media Markt: Gefeliciteerd met je aankoop bij de Mediamarkt, we gaan hem alleen NIET leveren.

Barry B.

Op black friday heb ik tegen een mooie prijs een was-/droogcombinatie gekocht op de site. Vervolgens een bezorgafspraak ingepland voor 3 december, de maandag nadat ik de sleutel heb ontvangen van mijn nieuwe woning.

Op maandag 3 december zou het apparaat bezorgd worden tussen 16-19u. Dit wordt later en later. totdat er uiteindelijk het bericht komt dat het niet meer gelukt is om de machine te leveren en dat er een nieuwe bezorgafspraak zou worden ingepland. Helaas, kan gebeuren.
Vervolgens een nieuwe bezorgafspraak ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid, vrijdag 7 december.

Op vrijdag 7 december krijg ik een telefoontje van de chauffeur van het bezorgbedrijf: "Het apparaat is beschadigd, de verpakking is kapot en er zitten krassen op. Wil je je wasmachine nog hebben?". Uiteindelijk afgesproken, na bezichtiging, hem niet te accepteren en retour te sturen naar mediamarkt.

Vervolgens op advies erachter aangebeld naar de mediamarkt om het voorval te melden. Het speet ze ontzettend en ze zouden zorgen dat er snel een nieuw exemplaar onze kant zou worden opgestuurd. Deze zou dan hoogstwaarschijnlijk de volgende dag alsnog bezorgd worden.

Daarop volgde een mail dat het vanwege een fout in het planningsproces het niet gelukt was om de machine te bezorgen.
Maandag direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice; een kort gesprek met conclusie: "gewoon even geduld hebben, de track en trace volgt vanzelf meneer, nadat de machine uit het sorteerproces komt". Lijkt het dan toch allemaal nog goed te komen.

De dagen verstrijken, ondertussen nog geen track en trace en geen wasmachine. Wederom de telefoon gepakt. Deze beste jongedame kon mij helaas verder niks vertellen, behalve dat ik nog geven geduld moest hebben. De machine zit nog in het sorteerproces.

Vandaag nogmaals gebeld naar de mediamarkt. Dit keer meer geluk, iemand die beduidend meer kon inzien. Na 6 min in de wacht te hebben gestaan kwam het bericht waar niemand op zat te wachten:

"Helaas meneer, er is iets misgegaan, het artikel is niet meer op voorraad en we gaan uw geld terugstorten".

Mijn vraag hoe het dan kwam dat er in Zuid-Oost nog een paar op voorraad waren, werd beantwoord met dat de winkelvoorraad los staat van de internetvoorraad.

Dit is allesbehalve een gepaste oplossing. Anderhalve week verder, geen wasmachine, overvolle wasmand en geen korting. Deze manier van afhandelen en communiceren vind ik zeer klantonvriendelijk en daarmee onacceptabel.

Mijn voorstel is dat mediamarkt een nieuw exemplaar van de bestelde was/droogcombinatie z.s.m. doet toekomen tegen het reeds betaalde aankoopbedrag.

Daarnaast verwacht in een gepaste tegemoetkoming voor het ongemak en een niet klantvriendelijke manier van (af)handelen.

Barry B.
De aangeboden oplossing van 10% korting op de eerst volgende aankoop is verre van toereikend. De korting welke we door black friday zouden hebben gehad wordt daarmee niet eens gedekt. Om nog maar niet te spreken over het ongemak en slechte service.

Ook een klacht indienen over Media Markt?