Klacht Media Markt: Geld of deugelijk (nieuw) product terug

Anke van Manen

Zij beroepen zich erop dat het alleen kan worden geretourneerd, ongebruikt in ongeopende verpakking (staat onder aan de kassabon).
Na advies en in overleg met de verkoper is besloten voor de Sony te gaan als kado voor onze zoon (geen showroommodel voorradig). De verkoper was op de hoogte dat deze headphone niet voor ons was, maar voor onze zoon. Hij heeft ons NIET op de hoogte gesteld van het feit dat de headphone niet geretourneerd mocht worden na opening van de verpakking. Nu blijkt dat de oordopjes niet geschikt zijn voor de oorschelp van onze zoon, deze vallen eruit. Wij willen daarom de aankoop ontbinden en ons aankoopbedrag terug. Via de klantenservice lukt dit helaas niet, er kan niet geretourneerd worden als de headphone uit de verpakking is geweest uit hygienisch oogpunt. (Hoe weet je dan of de oordopjes passend en geluid afsluitend zijn? Ook doet het geluid van de Headphone het bijna niet, dus het apparaat is tevens defect.

Graag zien wij deze klant in behandeling genomen en beroepen wij ons op ons recht als consument en het retourneren van een voor ons onbruikbaar product binnen aankoop van 14 dagen.Nieuw, passend en goed werkend product of geld terug. Geen reparatie binnen aankoop van 14 dagen!

Geachte mevrouw van Manen,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Om uw klacht voor te leggen bij de juiste vestiging vernemen wij graag van u waar het product aangeschaft is.

Anke van Manen
    Almere, maar daar heb ik het al telefonisch en per mail gedaan, kom niet verder dan eigen schuld en vette pech.
    Anke van Manen
    Ik heb trouwens van mijn zoon begrepen dat het geluid niet doorkomt vanwege het niet passen van de oordoppen, niet omdat de headphone defect zou zijn. .
    Geachte mevrouw van Manen,

Bedankt voor uw reactie. Wij hebben de klacht bij de desbetreffende vestiging voorgelegd.

Zodra wij hier reactie op hebben zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

Anke van Manen
    Wij zijn in afwachting van een reactie
    Geachte mevrouw van Manen,

Bedankt voor uw reactie. Inmiddels heeft de vestiging contact met u opgenomen. Zij hebben uitleg gegeven wat de reden is dat de headphone helaas niet retour genomen kan worden. Wij hopen dat uw klacht hiermee is opgelost.

Anke van Manen
    MediaMarkt draait steeds hetzelfde verhaal af dat zij dit product niet terug kunnen nemen uit hygiënisch oogpunt. Dat snappen wij. Gaat ons om het traject daarvoor. Verkoper wist dat het niet voor onszelf was, wij hebben duidelijk aangegeven dat het voor onze zoon was. Hij heeft ons er niet op geattendeerd dat het niet geruild mag worden. MediaMarkt beroept zich at het op de kassabon staat. Wil beslist niet praten over slechte verkooptechniek. Niet eens een sorry.
    Geachte mevrouw van Manen,

Bedankt voor uw reactie. Het is vervelend dat er vooraf niet duidelijk met u gecommuniceerd is wanneer een product wel of niet retour mag. Wij begrijpen dat dit aangedragen had kunnen worden omdat u aangegeven heeft dat dit product niet voor uzelf gekocht is. Het klopt dat dit op de bon aangegeven staat, en daarnaast ook in onze algemene voorwaarden.

Anke van Manen
    Er is geen oplossing gekomen van de MediaMarkt, zij herhalen steeds het zelfde verhaaltje. Niet eens een excuus, of dat zij dit mee zullen nemen bij het trainen van hun medewerkers. Gaat ons erom dat wij niet zijn voorgelicht door de medewerker over dat het product na opening niet meer geruild mag worden, terwijl zij wisten dat het een kado was.

Ook een klacht indienen over Media Markt?