Klacht Media Markt: Gemaakte afspraak tot ontbinding wordt niet nagekomen

Klager37

De afgelopen 2 maanden is mijn telefoon 3 keer weggeweest ter reparatie vanwege een probleem met het touchscreen. Tot op heden is het probleem niet opgelost.

Na de tweede reparatie, heb ik schriftelijk gemeld de koop te willen ontbinden. Naar aanleiding hiervan is telefonisch overeengekomen om het toestel nog een laatste keer ter reparatie aan te bieden. Mocht dit opnieuw niet het gewenste effect hebben, dan zou de koop ontbonden worden en zou ik mijn aankoopbedrag retour krijgen.

Na de derde reparatie had het toestel nog steeds hetzelfde probleem. Per e-mail is mij vervolgens bevestigd dat ik de telefoon terug kon sturen en dat de koop ontbonden zou worden.

Na het opsturen van de telefoon is de telefoon direct doorgestuurd naar het reparatiecentrum en weigert men de koop te ontbinden voordat er een vierde reparatie is geweest, volledig tegen alle gemaakte afspraken in.

Na twee maanden zonder telefoon en drie reparaties zonder enig effect is duidelijk geworden dat het defect niet te repareren is. Ik heb de Media Markt voldoende gelegenheid geboden het probleem op te lossen. Daarnaast is afgesproken om in dit geval de koop te ontbinden en het aankoopbedrag te retourneren. Daarom verlang ik ontbinding van de koop en terugbetaling van het aankoopbedrag.

Geachte heer Kuyper,
    Bedankt voor het melden van uw klacht. Wij vinden het erg vervelend te vernemen dat uw toestel een defect vertoond. Volgens de gegevens van reparateur is het toestel de eerste keer gerepareerd, de tweede keer is er geen defect gevonden en is het toestel niet gerepareerd. De derde keer dat het toestel ter reparatie opgestuurd is, is het toestel uit coulance voor u omgeruild. U geeft aan dat het nieuwe toestel ook hetzelfde defect vertoond als het eerste toestel. Helaas gaat bij het nieuwe toestel opnieuw de reparatietermijn in. Het is dus juist dat het nieuwe toestel nu ter reparatie aangeboden wordt. Mocht u hier nog vragen over hebben verneem ik graag van u.
    Andrea van Swieten
    Media Markt Online
    Klager37
    De tweede keer is inderdaad de klacht niet geconstateerd, terwijl dit de eerste en derde keer wel het geval was. Dit is dus uw fout en kan mij niet toegerekend worden, zeker aangezien ik het toestel wel gewoon twee weken kwijt was voor niks.Precies om de reden dat er de tweede keer geen reparatie werd uitgevoerd had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen en heb ik de koop ontbonden. In overleg is het toestel voor de derde keer opgestuurd, met de nadrukkelijke afspraak dat,
    Klager37
    wat er ook mocht gebeuren, als ik opnieuw een defect toestel zou krijgen zou de koop ontbonden worden. U schendt deze afspraak nu, want er is geen voorbehoud gemaakt voor het omruilen van het toestel. Afspraken die met u gemaakt worden zijn blijkbaar niks waard.Dat de termijn opnieuw zou gaan lopen omdat het toestel omgeruild is, is hoe dan ook nonsens. Op deze manier zou u eindeloos kunnen gaan repareren, door om de paar keer een nieuw toestel te geven. De wet schrijft voor dat u mijn
    Klager37
    problemen zonder te veel overlast op moet lossen. Ik heb nu al twee maanden geen telefoon, en aangezien u mij geen leenproduct biedt ben ik al twee maanden onbereikbaar. Ik heb u drie keer de kans geboden om het probleem op te lossen en daarmee is voor mij de maat vol.
    Geachte heer Kuyper,
    Bedankt voor uw reactie. Wij begrijpen dat u geen defect toestel meer wenst te ontvangen. Omdat het nieuwe toestel hetzelfde defect vertoont zijn wij in overleg met Teleplan. Zodra wij hier antwoord op hebben zullen wij hier bij u op terug komen. Wij verwachten vandaag, uiterlijk morgen een reactie van Teleplan.
    Andrea van Swieten
    Media Markt Online
    Klager37
    Graag verneem ik van u wat de uitkomst van dit overleg is.
    Klager37
    Ongevraagd is het toestel plotseling 'gerepareerd' aan mij teruggestuurd. Ik heb het toestel in het postkantoor getest, en aangezien het probleem niet opgelost was heb ik het toestel weer teruggezonden.Zoals in de bijgevoegde brief is vermeld zal ik indien het aankoopbedrag niet voor de door mij gestelde deadline is overgemaakt de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ik had het graag onderling willen oplossen, maar dit lijkt onmogelijk.
    Geachte heer Kuyper,
    Inmiddels is er contact met u geweest over uw defecte toestel. Wij hebben middels dit contact de klacht voor u opgelost. Nogmaals onze excuses voor de ontstane situatie. Naar aanleiding van dit bericht stel ik voor deze klacht te sluiten.
    Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij graag van u.
    Kimberly Tacq Online Klachtenafhandeling
    Klager37
    Twee weken later heb ik het geld nog niet mogen ontvangen, maar de correspondentie onderling geeft mij het vertrouwen dat dit spoedig nog gaat gebeuren. Spijtig dat ik nu 3 maanden en vele e-mails en brieven verder ben voordat het eindelijk opgelost lijkt te zijn. Ik ben blij met de oplossing, maar gezien het vervelende proces kan ik slechts een negatieve beoordeling geven.

Ook een klacht indienen over Media Markt?