Opgelost door Media Markt: Glas scheur bij normaal gebruik binnen de garantie periode wordt niet vergoed??

aankoop samsung tablet 6 maart 2018

Binnen 2 weken scheurt het glas tijdens het spelen van het spelletje subway surfers, waarbij je moet springen.
Dit is helemaal niet hard gegaan, aangezien ik dit spelletje met regelmaat speel.
Naar mij inziens heeft het glas niet goed gezeten of onder spanning gestaan.
Wij hebben eerder een samsung tablet gehad en deze heeft alle spelletjes jaren lang prima doorstaan.
Er zat een degelijke kindvriendelijk beschermhoes om het apparaat.
Ik zou deze klacht niet hebben als ik hem had laten vallen of er op was gaan staan. Volgens mij is ook aan de barst te zien dat er geen geweld aan te pas gekomen is, en ook heeft de tablet op geen enkele andere plek schade.
Ik kan met zekerheid zeggen dat er inwendig niets kapot zal zijn, zo weinig druk gaf ik op het glas.

We zijn keurig naar Eindhoven gereden, omdat er in mijn omgeving geen Media markt in de buurt zit. ( de tablet is online besteld, dat gaan we dus ook nooit meer doen, nu moet je altijd ergens heen rijden als er iets mee is, terug sturen is geen optie , zei de mevrouw aan de telefoon toen ik dat vroeg)

Daar hebben ze overal foto's van gemaakt en hem opgestuurd.
Vandaag kreeg ik een prijsopgaaf:

Nieuwprijs was €219.-
reparatie kosten: € 191.93 incl BTW
We hebben hem nog geen 14 dagen kunnen gebruiken, en we zaten nog binnen de garantie toen ik telefonisch contact maakte. ( net buiten de garantie voordat we de mogelijkheid hadden om naar Eindhoven te rijden)

Nogmaals, het scherm is niet gebroken door geweld en of vallen, maar door lichte druk tijdens een spelletje, daar zou hij toch tegen moeten kunnen....
Ik ging ervan uit dat ik een degelijk apparaat gekocht had, en natuurlijk kan er een foutje tussen zitten, maar dan zou dit toch anders opgelost moeten kunnen worden?

mvg
Fam vder Heijden

Graag een second opinion en een nette oplossing van iets wat nog in de garantie valt en binnen 10 dagen gebeurd terwijl we er gewoon gebruik van maken en niets aparts hebben gedaan.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over de door u aangeschafte Samsung
    Tablet. Aangezien u de Samsung Tablet bij MediaMarkt Eindhoven heeft gekocht willen wij graag deze klacht aan de desbetreffende vestiging voorleggen. Echter moeten wij hiervoor weten of dit Eindhoven Ekkersrijt of Eindhoven centrum is geweest.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

D. van der Linden

D.C.J. van Soest
    Dank je wel voor je reactie!
    De tablet is online gekocht bij Mediamarkt.
    Ter reparatie aangeboden bij Media Markt Ekkersrijt, waar hij nu nog is...

Fijne avond,
    Debby van Soest & Joffe van der Heijden

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het doorsturen van de opgevraagde gegevens.

Aangezien u de Tablet bij MediaMarkt Eindhoven Ekkersrijt heeft gekocht hebben wij uw klacht aan deze vestiging voorgelegd en verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

D. van der Linden

Geachte meneer, mevrouw,

Terugkomend op uw klacht.

Vanuit MediaMarkt Eindhoven Ekkersrijt hebben wij bericht ontvangen dat zij u via e-mail een passende oplossing hebben geboden naar aanleiding van uw klacht.

Graag vernemen wij van u of uw klacht met de geboden oplossing naar tevredenheid wordt afgehandeld.

N. Meijer

Geachte N.Meijer,

Ze hebben een oplossing voorgedragen, maar eerst moeten we nog wachten op een uitnodiging. Dus we zijn nog in behandeling.

Debby van Soest & Joffe van der Heijden

D.C.J. van Soest
We mochten een nieuwe komen halen! Dat is een super mooie oplossing. Daar zijn we heel blij mee! We zaten ook binnen de garantie termijn van 15 dagen. En hadden echt pech gehad. Iets wat zomaar stuk gaat bij normaal gebruik, dat zal een fabrieksfoutje zijn geweest... Heel blij en dankbaar met deze super oplossing! Mediamarkt Eindhoven bedankt!! Mvg fam van der Heijden

Ook een klacht indienen over Media Markt?