Klacht Media Markt: GPS ontvanger telefoon werkt niet

Klachtnummer
# 194792
Gebruiker
Lemi
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 4 nov gemeld bij de servicebalie van Mediamarkt Eindhoven. De medewerker bevestigt het probleem. De reparatie kan 4 weken duren. Ik kan niet zo lang zonder het toestel en vraag om een vervangend toestel. Er is geen vervangend toestel voorradig. Dat kan even duren, omdat er 4 wachtenden voor mij zijn! Gevraagd of vestiging Ekkersijt wel vervangende toestellen heeft, antwoordt de medewerker dat ze dat niet hebben. Enige mogelijkheid is om naar een andere stad te gaan! Op 6 nov gemeld bij Ekkersrijt. Ook daar wordt het probleem bevestigd. Tot mijn verbazing heeft men daar wel vervangende toestellen, maar daarvoor dien ik een aparte verzekering te hebben afgesloten! Bij Eindhoven is een vervangend toestel mogelijk, maar niet voorradig. Bij Ekkersrijt is het voorradig, maar moet ik eerst een ander product kopen. Vraag hoe dit kan? De medewerker gelooft niet dat Eindhoven mij een vervangend toestel aan bood. Op 7 nov klachtenformulier ingevuld op de site van Mediamarkt.


De oplossing

Een oplossing is;
1) Reparatie met vervangend toestel zodat ik als klant krijg waar ik voor heb betaald. Namelijk, het dagelijks gebruik van een toestel.
of
2) Ontbinding koopovereenkomst, omdat het product niet voldoet aan waar het aan had moeten voldoen, zie artikel BW 7:17.

Het is niet mijn probleem dat de Mediamarkt 4 weken nodig heeft om te repareren.
Verschillende policy bij 2 vestigingen: de bewuste medewerker had ook contact kunnen opnemen met de andere vestiging om het na te vragen. Als is het alleen maar om de klant serieus te nemen. Nu wordt ik weggezet als leugenaar of als iemand die het niet goed heeft begrepen.
Dat het toestel niet goed werkt, is al erg genoeg. Hoe kun je een klant vragen om daarbovenop nog eens 4 weken helemaal geen gebruik te kunnen maken van het toestel. Werkt Mediamarkt hier niet aan mee, is het in strijd met het consumentenrecht. In dat geval ben ik genoodzaakt verder juridische stappen te nemen, o.a. via de Geschillencomissie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw toestel niet naar behoren werkt. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Lemi
    Datum
    In principe overdag altijd te bereiken, behalve op maandag tussen 12 en 16 uur, dinsdag tussen 13 en 16 uur en vrijdag tussen 9 en 13 uur.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Inmiddels hebben wij naar aanleiding van uw klacht contact opgenomen met Media Markt Eindhoven Ekkersrijt. Er ligt bij Media Markt Eindhoven Ekkersrijt een toestel voor u klaar dat gebruikt kan worden als leentoestel.

    Wij hopen dat u tevreden bent over deze oplossing.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen