Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Media Markt: GPS ontvanger telefoon werkt niet
Details
De klacht
Op 4 nov gemeld bij de servicebalie van Mediamarkt Eindhoven. De medewerker bevestigt het probleem. De reparatie kan 4 weken duren. Ik kan niet zo lang zonder het toestel en vraag om een vervangend toestel. Er is geen vervangend toestel voorradig. Dat kan even duren, omdat er 4 wachtenden voor mij zijn! Gevraagd of vestiging Ekkersijt wel vervangende toestellen heeft, antwoordt de medewerker dat ze dat niet hebben. Enige mogelijkheid is om naar een andere stad te gaan! Op 6 nov gemeld bij Ekkersrijt. Ook daar wordt het probleem bevestigd. Tot mijn verbazing heeft men daar wel vervangende toestellen, maar daarvoor dien ik een aparte verzekering te hebben afgesloten! Bij Eindhoven is een vervangend toestel mogelijk, maar niet voorradig. Bij Ekkersrijt is het voorradig, maar moet ik eerst een ander product kopen. Vraag hoe dit kan? De medewerker gelooft niet dat Eindhoven mij een vervangend toestel aan bood. Op 7 nov klachtenformulier ingevuld op de site van Mediamarkt.De oplossing
Een oplossing is;1) Reparatie met vervangend toestel zodat ik als klant krijg waar ik voor heb betaald. Namelijk, het dagelijks gebruik van een toestel.
of
2) Ontbinding koopovereenkomst, omdat het product niet voldoet aan waar het aan had moeten voldoen, zie artikel BW 7:17.
Het is niet mijn probleem dat de Mediamarkt 4 weken nodig heeft om te repareren.
Verschillende policy bij 2 vestigingen: de bewuste medewerker had ook contact kunnen opnemen met de andere vestiging om het na te vragen. Als is het alleen maar om de klant serieus te nemen. Nu wordt ik weggezet als leugenaar of als iemand die het niet goed heeft begrepen.
Dat het toestel niet goed werkt, is al erg genoeg. Hoe kun je een klant vragen om daarbovenop nog eens 4 weken helemaal geen gebruik te kunnen maken van het toestel. Werkt Mediamarkt hier niet aan mee, is het in strijd met het consumentenrecht. In dat geval ben ik genoodzaakt verder juridische stappen te nemen, o.a. via de Geschillencomissie.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.