Klacht Media Markt: Herstelkosten/ Garantie

Klachtnummer
# 182611
Gebruiker
Izabellamoolenaar
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Mijn laptop gaat niet meer aan/ laad niet meer op buiten de normale garantie periode. Echter heb ik nog wel recht op een gedeeltelijke vergoeding. Oplossing van Media Markt is om het moederbord te vervangen. Echter moet ik de volledige kosten betalen omdat er schade is geconstateerd. Dit betreft een plastic houdertje die een kabeltje klemt van mijn usb poort. Dit heeft eigenlijk niets met het moederbord te maken. Ook betwijfel ik of dit door mijn toedoen is ontstaan want alles werkte nog prima. Ik heb een second opinie laten doen bij een computer winkel en deze kwamen tot de ontdekking dat de laptop aan mij terug is gestuurd zonder het aansluiten van mijn toetsenbord en een kabel intern niet goed weggewerkt was. Ik kreeg mijn laptop dus met meer schade terug dan dat ik hem had ingeleverd.

De oplossing

Mijn laptop kosteloos repareren. Eventueel de kosten delen door middel van een garantie percentage waar mediamarkt mee promoot.

10 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop defect is geraakt. Zoals telefonisch besproken hebben wij aanvullende informatie opgevraagd bij het geautoriseerde service centrum. Zodra wij meer informatie hebben nemen wij opnieuw contact op om de klacht te bespreken.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Terugkomend op uw klacht.

    Inmiddels hebben wij een reactie ontvangen van het geautoriseerde service centrum. Het defect aan de USB poort kan wel degelijk de oorzaak van het defect zijn. Defecte poorten op het moederbord kunnen kortsluiting geven waardoor het toestel niet meer aan gaat.

    Betreffende de melding dat er kabels niet aangesloten zijn kan er helaas niets nagekeken worden omdat dit is beoordeeld door een externe partij welke niet geautoriseerde is door ASUS.

    Met deze reden blijft de eerder gemaakte prijsopgave van kracht.

    Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Izabellamoolenaar
    Datum
    Beste,
    Het gaat hier om een plastic houdertje. Dit heeft niets te maken met het wel op niet aangaan/ opladen. Ik kan dit plastic houdertje laten vervangen bij degene waar ik mijn second opinie heb laten uitvoeren. Als ik dit gedaan heb en hij gaat nog steeds niet aan, kan ik hem dan alsnog ter reparatie aanbieden en dat jullie er een nieuwe analyse op los laten.

    Wachtend op uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Het probleem betreft niet een plastic houdertje. Het probleem betreft de verbogen pinnetjes. Aangezien dit defect kortsluiting kan geven waardoor het toestel niet meer aan gaat dient het gehele moederbord vervangen te worden. Hierna zal het defect verholpen zijn.

    Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  5. Auteur
    Izabellamoolenaar
    Datum
    Geachte,
    Ik citeer uit het technisch rapport: De schade (gebroken onderdeel) aan het product. Dit gaat over het plasticje dat schijnbaar gebroken is. Op de foto is duidelijk t zien dat de pinnen allemaal nog recht zijn, dus u eerdere conclusie is niet correct.
    Overigens vind ik dat jullie mij als vrij trouwe klant toch wel enigszins tegemoet kunnen komen. Deze laptop heeft mij bijna €1000,- gekost.Hopend dat u toch met een betere oplossing kunt komen. Ik ben best bereid om iets te betalen.
  6. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben uw reactie opnieuw voorgelegd bij het geautoriseerde service centrum. Zodra wij een reactie ontvangen informeren wij u hierover.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  7. Auteur
    Izabellamoolenaar
    Datum
    Beste,

    We zijn nu bijna een week verder en ik heb helaas nog niets gehoord. Kunt u mij zo spoedig als mogelijk een oplossing aanbieden.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
  8. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om u te informeren over de status van uw klacht.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  9. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Terugkomende op uw klacht.

    Inmiddels is er contact geweest met Media Markt Den Haag. Zij hebben de klacht met u besproken. Daarnaast is gesproken over mogelijke scenario's. Wij willen u daarom ook verzoeken eerst het onderzoek van het geautoriseerde service centrum af te wachten.

    Wij vernemen graag van u over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  10. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Terugkomende op uw klacht.

    Wij hebben zojuist contact gehad met Media Markt Den Haag. Zij gaan vandaag contact opnemen om u een voorstel te doen voor de reparatie kosten. Wij vernemen graag van u of u tevreden bent met de geboden oplossing.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland