Klacht Media Markt: HP SPECTRE X360 15-DF0500ND drie keer defect in een jaar

Bart Blankman

Middels deze klacht wil ik een aanvraag doen voor het ontbinden van onze koopovereenkomst. Ik heb een HP Spectre laptop gekocht welke ik nu iets meer dan een jaar in gebruik heb. Deze laptop heeft eigenlijk nooit fatsoenlijk gefunctioneerd. Na een aantal maanden kwam er in mijn display te staan dat er een niet HP battery in de laptop gemonteerd was waardoor de laptop crashte. De laptop is toen voor 3 weken opgestuurd en ik kreeg hem terug met een nieuw batterij. Even later is de output van de koptelefoonaansluiting kapot gegaan. Opnieuw was ik de laptop zo'n 3 weken kwijt en is de schade gerepareerd.
Kort geleden deed de microfoon het niet, opnieuw is de laptop 2 weken opgestuurd en is de schade gerepareerd.

De eerste 2 schades waren een hardware schade, bij het laatste defect kreeg ik te horen dat door een totale reset met het wissen van al mijn gegevens de computer het weer deed.

Ik heb deze laptop aangeschaft voor muziekproductie in de studio. In de studio ondervind ik ook vaak problemen met het openen van projecten, dit duurt veelal langer op mijn HP Spectre dan op mijn Macbook Pro uit 2012. Het lijkt er steeds meer op dat deze laptop meerdere gebreken heeft en er dieper in de core iets mis is.

Het vreemde vind ik ook dat bij de eerste keer dat mijn laptop werd opgestuurd mijn gegevens nog op de hard schijven stonden, de andere 2 keer was ik alles kwijt. Het kost mij zo'n 3 werkdagen om mijn laptop met juiste software weer gereed te krijgen.

Zoals u zult begrijpen heb ik niet een dure laptop gekocht om vervolgens een groot deel van de periode dat ik deze in bezit heb bezig moet zijn met het installeren van software of dat ik hem elke keer weer 3 weken moet opsturen.

De computer presteert duidelijk ondermaats en daarmee wil ik graag een ontbinding van het koopcontract aanvragen. Daarbij adverteert de mediamarkt met quotes als 'Onze beloftes voor een zorgeloze aankoop'. Zoals u begrijpt is mijn aankoopt niet bepaald zorgeloos en levert deze aankoop mij meer stress en vooral verloren studiotijd op.

Van uw servicemedewerker in de Mediamarkt in Amsterdam begreep ik dat doordat bij de 3e schade geen hardware is vervangen, ik niet in aanmerking kom voor een ontbinding koopcontract. Daarbij mag ik zelf met ComServe de klacht verder gaan afhandelen en doet Mediamarkt dit niet terwijl ik een koopovereenkomst met Mediamarkt heb. Belachelijke afhandeling als je het mij vraagt.

Ontbinding koopovereenkomst

Ook een klacht indienen over Media Markt?