Klacht Media Markt: IPAD RETOUR WORDT NIET GEACCEPTEERD NA 2 DAGEN!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 151117
Gebruiker
BL
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op maandag 25-01 een iPad Air 2 met 16GB gekocht bij MediaMarkt Eindhoven. Bij thuiskomst tijdens het backuppen/restoren van mijn oude naar mijn nieuwe iPad, bleek mijn oude iPad een geheugengrootte van 32Gb te hebben.

De nieuwe iPad meteen weer ingepakt (is wel aangesloten geweest en aangemeld bij Apple) en op donderdag 28-01 terug naar MediaMarkt Eindhoven, om deze, met bijbetaling uiteraard, om te ruilen voor een 64GB exemplaar.

De retour-afdeling van MediaMarkt Eindhoven was niet erg meewerkend. Ze konden de iPad niet terugnemen...

Dit vond ik niet acceptabel. De iPad was wel gebruikt in de zin dat is aangesloten is geweest, maar er is verder niet mee gewerkt.

Bij thuiskomst met Apple zelf contact opgenomen, Maar aangezien het produkt niet direct bij Apple gekocht is, konden zij niet veel voor mij betekenen.

De oplossing

Ik wil graag een passende oplossing voor het omruilen van de 16Gb iPad voor een 64GB exemplaar. Zoals dit al eerder is gebeurt bij deze klacht, referentienummer: #99713 (http://www.klachtenkompas.nl/media-markt/ipad-retour-wordt-niet-geaccepteerd-na-één-dag)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    BL
    Datum
    Hopelijk krijg ik nog wel reactie van MediaMarkt, niet dat ze dadelijk na 14 dagen zeggen "helaas" nu ben je te laat! De iPad zit vooralsnog netjes in de verpakking!
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Lamers,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

    Ik vind het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over de door u gekochte iPad.

    Graag zou ik u willen wijzen op de retour voorwaarden voor aankopen in de vestiging:

    Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

    De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
    - Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde Media Markt-winkel.
    - Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
    - Het product is ongebruikt.

    De handelwijze van Media Markt Eindhoven is hier dus juist.

    Ik vind het vervelend u niet een positiever bericht te kunnen bieden.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  3. Auteur
    BL
    Datum
    En waarom word dit dan bij andere gevallen wel gedaan?! Moet het beleid van MediaMarkt NL misschien eens op de schop! Wat een bedrijf!

    Jullie hebben tevens mij ook voor de gek gehouden door met je voorwaarden op de bon te komen! Die lees is dus pas NA het afrekenen!
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Lamers,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Er zijn voorwaarden die gelden in principe voor alle vestigingen.
    In uw geval voldoet het artikel niet aan de retour voorwaarden.

    Een andere situatie met een andere vestiging is hierin niet van belang. Hier was de situatie misschien anders. Hierdoor kan de vestiging tot een andere conclusie komen.

    Ik vind het vervelend u niet een positiever bericht te kunnen bieden.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  5. Auteur
    BL
    Datum
    Ik heb precies dezelfde klacht, dus hoe kan de situatie dan anders zijn? Lees aub de klacht die ik hieraan heb gerefereerd!

    B.v.d.
    BL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BL
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen