Klacht Media Markt: iPhone 6 met het bekende bendgate probleem

# 191678
Yves

Ik heb altijd mijn iPhone 6 normaal gebruikt, maar na een tijdje functioneerde mijn aan-/uitknop niet goed en mijn scherm flikkert zo nu en dan. Daarop heb ik mijn toestel onder garantie opgestuurd bij de Media Markt in Heerlen en is in reparatie geweest bij Dynafix. Nu blijkt dat mijn toestel een heel klein beetje krom is en daarom zou er geen garantie op het toestel zijn. Het blijkt dat dit van af het begin een probleem is van dit toestel (bendgate) en heeft als gevolg dat het scherm begint te flikkeren. Dit verwacht je niet van een telefoon van €699,- en Apple/ Media Markt/ Dynafix legt de schuld vervolgens bij mij neer terwijl het eerder een ontwerp fout is en komen alleen met een oplossing om een tweedehands (refurbished) toestel van hun te kopen voor €394,74, wat natuurlijk erg duur is.

Ik wil dat mijn toestel onder garantie gemaakt of omgeruild wordt en anders ontbinding van de koop.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw toestel defect is en dat u het niet eens bent met de constatering van het geautoriseerde service centrum. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact opgenomen met Media Markt Heerlen om dit te bespreken. Zodra wij een terugkoppeling van hen ontvangen informeren wij u hierover.

Bedankt voor uw geduld.

Geachte heer,

Terugkomend op uw klacht.

Zoals telefonisch besproken is uw iPhone opgestuurd naar het geautoriseerde service centrum. Hier is geconstateerd dat het defect is te wijten aan het verbuigen van de iPhone. Daarnaast wordt aangegeven dat het verbuigen van een iPhone niet zomaar gebeurd en dat het defect daarom niet onder garantie hersteld kan worden.

U heeft aangegeven het niet eens te zijn met deze uitkomst. Met deze reden hebben wij u aangeboden het toestel op te sturen voor second opinion. Het toestel wordt dan opgestuurd naar een onafhankelijk service centrum welke zeer uitgebreide onderzoeken doet.

U heeft aangegeven hier over na te denken. Zodra u een besluit heeft gemaakt vernemen wij dit graag van u.

Yves
    Ik zal volgende week de telefoon laten op sturen voor een second opinion. Bedankt voor de snelle reactie.

Groet,
    Yves Vrancken
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben Media Markt Heerlen inmiddels geïnformeerd dat u langs komt om het toestel aan te bieden voor een second opinion. Uw toestel wordt opgestuurd zoals besproken naar Repod. Zodra Repod het onderzoek heeft afgerond wordt u hierover geïnformeerd.

Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?