Opgelost door Media Markt: Iphone defect terug gekregen na schermreparatie

content Opgelost
Justice27

Reparatieservice Mediamarkt heeft de iphone 6 plus van mijn zoon intern beschadigd bij het vervangen van een kapot scherm en beweert dat het scherm nooit door hen vervangen is!

Mijn zoon ging naar Mediamarkt om zijn gebroken scherm te laten vervangen. Sit deden ze, hij kreeg keurig de bon mee en garantie op de reparatie. De iphone leek te werken.

Na enkele dagen begon het nieuwe scherm te haperen. Strepen, soms niet reageren op aanraking. Om het vervolgens weer een poosje wel te doen.

Uiteindelijk mee terug gegaan naar Mediamarkt waar we zeker drie kwartier hebben zitten wachten terwijl ze het toestel bekeken.

De medewerker beweerde dat het scherm niet door hen vervangen was, zei dat ze dat soort schermen nooit hebben. Eh, hij is toch echt in dat filiaal op die plek vervangen! Waarom zouden we anders met een heel scherm terugkomen?

Na die drie kwartier kregen we de telefoon dus terug met de mededeling dat het niet door hen kwam omdat het scherm niet van Mediamarkt was en we konden gaan.

Mijn zoon is thuis gaan mailen met Mediamarkt en werd gevraagd nogmaals te komen met het toestel. Dat deden we. Weer werd het toestel meegenomen, maar nu kregen we het geheel defect mee en het deed helemaal niets meer!

Volgens de medewerker was het moederbord defect en was het niet meer te repareren.

We besloten naar een gespecialiseerd reparatiebedrijf te gaan voor een second opinion en wat bleek? De chip van het touch screen is door de medewerkers van Mediamarkt beschadigd (aangezien alleen zij de telefoon open hebben gehad) en dit is wel degelijk te repareren voor ongeveer 130 euro.

Graag wil ik van Mediamarkt de 130 eur ontvangen om de telefoon te laten repararen door een bedrijf die wel de specifieke kennis en vaardigheid heeft. Mijn zoon is zwaar onthand al die tijd zonder zijn telefoon en het zou fijn zijn als dit netjes opgelost wordt.

Justice27
    Beste mediamarkt, ik hoop van jullie te horen!
    Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te lezen dat niet tevreden bent over de door u aangeschafte telefoon. Aangezien u de telefoon bij MediaMarkt Breda ter reparatie heeft aangeboden hebben wij uw klacht aan deze vestiging voorgelegd en verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Justice27
    Mediamarkt Breda heeft een keurig bericht op mijn voicemail achter gelaten met het verzoek enkele gegevens naar hen door te mailen. Ik ga dit in orde maken, dank alvast dat u dit zo snel opgepakt heeft! Ik licht u graag nog in over het verdere verloop.
    Justice27
    Vandaag via de mail alle gegevens gemaild naar Mediamarkt Breda. (Originele reparatiebon en oordeel van de reparatiedeskundige) Ik wacht af hoe de verdere afhandeling zal verlopen.
    Geachte meneer, mevrouw,

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben zojuist contact opgenomen met MediaMarkt Breda en de huidige status met betrekking tot uw klacht opgevraagd. Zodra wij hierop een terugkoppeling ontvangen zullen wij hierover contact met u opnemen.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Justice27
    Niets meer vernomen tot op heden......

Bedankt voor uw reactie.

Uw klacht is nog in behandeling bij MediaMarkt Breda. Wij hebben hen verzocht telefonisch contact met u op te nemen om de status van uw klacht inhoudelijk te bespreken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Justice27
    Prima, ik wacht hun reactie even af!

Bedankt voor uw reactie.

Vanuit MediaMarkt Breda hebben wij vernomen dat zij u per mail geïnformeerd hebben over de door hen geboden oplossing.

Zij hebben u verzocht het toestel in de vestiging ter reparatie aan te bieden, waarna zij hem zullen versturen voor herstel.

Graag vernemen wij van u over de afhandeling.

Justice27
    Beste Mediamarkt, dank voor de mail die ik vanuit locatie Breda ontvangen heb, zie bijlage. Morgen kan ik het toestel afhalen bij het punt dat het onderzoek en de second opinion heeft verzorgd, die hebben de factuur daarvoor dan gereed, en zal ik het toestel gelijk naar Mediamarkt Breda brengen zodat het door hen aan uw expertisecentrum aangeboden kan worden ter reparatie. Ik ga ervan uit dat hun conclusie hetzelfde zal zijn en dat dus ook de onderzoekskosten nog vergoed zullen worden. In ieder geval al zeer netjes dat u zorg draagt voor de reparatie! Ik houd u op de hoogte van het verdere verloop. Met vriendelijke groet
    Justice27
    Het toestel is, samen met de mail met uitleg en de factuur van de second opinion, afgelopen week door mij naar Mediamarkt Breda gebracht. Het duurde even voor het duidelijk was wat eraan vooraf ging en wat er nu mee moest gebeuren, maar na overleg van de baliemedewerker met een leidinggevende aldaar kreeg ik het geld voor de second opinion gelijk vergoed, heel netjes! Het toestel is opgestuurd en ik krijg bericht wanneer het klaar is. Heel hartelijk dank voor de service en alle moeite!

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het fijn om te vernemen dat u tevreden bent over de door de vestiging geboden oplossing voor het versturen van uw iPhone voor een second opinion.

Wij zullen de second opinion volgen en indien nodig hierover contact opnemen met de vestiging.

Hopende u hiermee van dienst te zijn.

Justice27
    Eh, nee, de second opinion was door een extern bedrijf gedaan en dat hebben jullie vergoed. De telefoon is nu door Mediamarkt Breda verzonden naar jullie reparatiecentrum in Goes en ik hoop hem gauw weer helemaal werkend terug te hebben.
    Justice27
    Nog niets vernomen, wachtend tot de reparatie gereed is.
    Justice27
    Ik sta helemaal perplex. Zojuist ontvang ik een mail van het reparatiecentrum van Mediamarkt dat ze het toestel “Total Loss” verklaren, niet meer te repareren, met als reden dat HET TOESTEL DOOR DERDEN OPEN GEMAAKT IS!!!!

En ik heb de keuze tussen het toestel ongerepareerd terug krijgen of het af laten voeren. WAT?!

De hele reden DAT het toestel daar naartoe ging was dat een second opinion constateerde dat er een chip beschadigd was DOOR MEDEWERKERS VAN MEDIAMARKT BREDA.

Dus wat er nu gezegd wordt is dus eigenlijk dat het toestel door Mediamarkt Breda onherstelbaar beschadigd is en ik het kan bekijken??

Ik wil dat toestel heel erg graag terug ja en als het second opinion bedrijf het wél gerepareerd krijgt, zoals zij constateerden dat mogelijk was, eis is dat Mediamarkt de rekening betaalt!

Hoe is dit mogelijk?!
    Justice27
    Niets meer vernomen van Mediamarkt. Alleen bevestiging gehad via de mail dat ik ervoor kies (uiteraard!) om het toestel terug te krijgen en het niet door hen “af te laten voeren”. Inmiddels contact gehad met het bedrijf dat de second opinion verzorgd heeft en dat blijft erbij dat het toestel gewoon te repareren is. Mediamarkt, ik neem aan dat jullie de kosten daarvan volledig vergoeden na heel dit verhaal. En dan toegeven dat jullie kennis en vaardigheid wat betreft smartphonereparatie zwaar tekort schiet. Nog steeds met vriendelijke, doch zeer zwaar teleurgestelde groet.
    Justice27
    Niets meer vernomen van mediamarkt. Ik neem aan dat ik bericht ontvang wanneer ik het toestel terug krijg? En wat ik verder nog van u kan verwachten?

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben vanuit MediaMarkt Breda bericht ontvangen dat zij proberen telefonisch met u in contact te komen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en u een passende oplossing aan te bieden.

Tot op heden is het hen helaas nog niet gelukt u telefonisch te bereiken. Wij vernemen daarom graag wanneer u telefonisch bereikbaar bent of ontvangen graag uw e-mailadres (via een privé bericht) zodat wij u per mail kunnen informeren.

In afwachting van uw reactie.

Beste Mediamarkt,

Graag, want ik heb het gevoel dat dingen langs elkaar heen lopen, ik kreeg vanochtend een mail, ik vermoed automatisch gegenereerd, dat ik het toestel af kan komen halen, verder niets.
    Ik zal u mijn gegevens doen toekomen via privé bericht, bij Mediamarkt Breda heb ik tot op heden elke keer weer de hele uitleg van A-Z moeten doen en ik wil nu graag gewoon een oplossing!

Justice27
    Helaas niets meer vernomen nadat ik u mijn gegevens heb doen toekomen middels een privébericht. Wilt u aub contact met mij opnemen over hoe we dit geschil gaan oplossen? Ik wil graag de telefoon op gaan halen in Breda, maar wil niet wéér daar heel mijn uitleg en verhaal hoeven doen. Graag uw spoedige reactie.
    Beste Mediamarkt,

Zojuist ben ik gebeld door Leone van Mediamarkt Breda. Hij heeft mij heel vriendelijk uitgelegd wat er allemaal mis is gegaan.

Er is langs alle kanten langs elkaar heen gecommuniceerd. Het toestel is niet opgestuurd naar de reparateur waar afgesproken was dat het heen zou gaan, dus die stuurde het toestel retour en ik kreeg automatisch bericht dat het niet gerepareerd kon worden. Dit is helaas zelfs 2x gebeurd.

Het toestel is nu na omzwervingen terug in Breda, hij had het voor zich liggen, en hij gaat er nu persoonlijk zorg voor dragen dat het naar de juiste reparateur gaat en dat het binnen een week ongeveer gerepareerd terug is. Op kosten van Mediamarkt. Tevens zei hij nog iets extra’s te zullen doen voor het geleden ongemak.

Dank voor deze zeer nette afhandeling en ik hoop snel hier te kunnen berichten dat alles naar wens is opgelost.

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het fijn om te vernemen dat de juiste weg is ingeslagen gezet om uw klacht naar tevredenheid af te handelen.

Tijdens het herstel van uw toestel zullen wij de reparatieopdracht volgen en u informeren over eventuele wijzigingen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Justice27
    Nog niets vernomen, vol verwachting afwachtend tot ik het gerepareerde toestel af kan gaan halen.
    Justice27
    Het zal toch niet waar zijn..... Via de link waarmee ik de reparatie opdracht kan volgen ben ik vandaag eens gaan kijken wat de status is, aangezien ik niets meer heb vernomen. Ik lees het rapport.... “Uitgevoerde werkzaamheden: toestel ONGEREPAREERD RETOUR”
    Mediamarkt, ik ben het echt beu.... maanden en maanden zijn er nu overheen gegaan, fout na fout is bij jullie gemaakt en nu moet ik lezen dat het toestel nu voor de derde keer ongerepareerd retour komt???? Ongelooflijk dit. En nu? Wat gaat u nu verder voor mij doen? Uw medewerker in Breda die ik het laatst gesproken heb beloofde mij een gerepareerd toestel en iets extra’s voor het geleden ongemak. En nu?
    Justice27
    Ik krijg zojuist het automatisch gegenereerde bericht: “Uw serviceopdracht *** staat klaar om afgehaald te worden. Vergeet niet uw afgiftebewijs mee te nemen. Mvg Media Markt Serviceteam”

Gezien mijn vorige post, heeft het zin voor me om nu te gaan? Of tref ik dan weer een toestel aan dat nog steeds niet hersteld is, medewerkers die van niets weten zodat ik weer alles opnieuw uit kan leggen?

Graag zou ik nu eerst terughoren van Mediamarkt of alles nu echt verholpen is voor ik weer voor niks langs ga!

Graag reactie of het toestel nu echt weer gerepareerd en weer finctionerend is en zo niet, wat u dan voor mij gaat doen.

Justice27
    Excuses, ik was iets te voorbarig. We kregen een bericht van Leone van Mediamarkt Breda dat we een iphone 6S, nieuw, af konden halen. Deze bleek 16 GB, mijn zoons toestel was 64 GB, dus Leone heeft nog voor een plug gezorgd met dat geheugen.

Heel hartelijk dank voor al uw moeite en dank voor de nette afhandeling!

Extra compliment voor uw medewerker Leone voor de prettige communicatie en de nette afhandeling!

Justice27
Een nieuw toestel gekregen, omdat het een ander type iPhone is met minder geheugen ook nog een extra opslag plug erbij. Heel hartelijk dank aan medewerker Leone van Mediamarkt Breda die dit zo netjes afgehandeld heeft!

Ook een klacht indienen over Media Markt?