Opgelost door Media Markt: Is de MediaMarkt de laptop van mijn dochter kwijt geraakt na maandenlange reparaties?

angry Opgelost
M.H.F. Feenstra

Voor haar studie kocht ik voor mijn dochter op 4 sep 2016 bij de Mediamarkt in Utrecht een Lenovo Yoga 500 14ISK voor € 654,76. In september 2017 startte die niet meer op en leverde zij die voor reparatie in bij de Mediamarkt. Dit duurde weken; al die tijd moest zij zich behelpen met haar studie.

Enige tijd nadat zij haar gerepareerde laptop eindelijk terug had, bleek de klep niet goed te sluiten; een 2e reparatie door de Media Markt Corner Rotterdam zou maximaal 21 dagen zou duren, maar uitstel volgde op uitstel.

Toen stelde de Mediamarkt dat haar reparatie buiten de garantie viel omdat de schade zou zijn ontstaan door 'druk'. Dit apparaat heeft een jaar goed gefunctioneerd, wat ook iets zegt over de manier waarop er daarmee is omgegaan.

De schade is waarschijnlijk ontstaan bij de 1e reparatie. Voor de 2e reparatie moest zij € 65,39 betalen. Dit is m.i. in strijd met artikel 13.14 van de Algemene Voorwaarden van MediaMarkt, waarin staat dat op uitgevoerde reparaties 3 MAANDEN garantie wordt verleend.

Op zaterdag 20 januari ontving zij het bericht: "Uw laptop is gerepareerd en onderweg naar ons vestiging. Zodra deze binnen krijgt u een bericht, … Media Markt Corner Rotterdam" En via Facebook: "Volgens mijn gegevens is jouw laptop gerepareerd en afgeleverd bij The Corner in Rotterdam. Ik raad je aan om je mailbox goed in de gaten te houden want zodra het gereed is om opgehaald te worden ontvang je direct bericht van ons. …" waarop zij antwoordde: "…, dus dat zal vandaag dan wel lukken of niet?" Antwoord MediaMarkt: "Ja daar ga ik wel vanuit. Het moet namelijk al op de vestiging zijn. …"
Op 22/01/2018 22:57 berichtte MediaMarkt: "…Wij hebben de status van de reparatie van jouw laptop nagekeken en wij zien dat jouw laptop retour gestuurd is naar de vestiging. Echter hebben wij deze nog niet ontvangen. Zodra jouw laptop bij de vestiging is binnen gekomen zullen wij jou zo spoedig mogelijk informeren."

Maar de MediaMarkt in Rotterdam bleek van niets te weten: Haar laptop was ook nog niet in het distributiecentrum, en er werd geen mail meer ontvangen. Opnieuw tegenstrijdige berichten en verder uitstel waardoor mijn dochter, die volgende week examens heeft en haar laptop daarbij hard nodig heeft, na al die maanden nog steeds aan het lijntje wordt gehouden. Is de MediaMarkt haar laptop misschien kwijt geraakt?

Indien de MediaMarkt er prijs op stelt om het vertrouwen van haar klanten te behouden of te herwinnen, dan zou er enige vorm van compensatie moeten plaatsvinden voor het door haar ervaren leed. Als de laptop inderdaad zoek geraakt is, of binnen korte tijd nogmaals gerepareerd moet worden, dan stel ik voor dat het volledige factuurbedrag van € 654,76 wordt verrekend met de aanschaf van de - veel duurdere - HP Pavilion Power 15-CB083ND http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-pavilion-power-15-cb083nd-1531047.html - een uitstekende laptop van een veel betere kwaliteit, die mijn echtgenote en ik al maandenlang intensief gebruiken voor ons werk.

M.H.F. Feenstra
    Inmiddels is de laptop weer boven water. Wel moest er voor deze tweede reparatie het volle pond betaald worden,

- ondanks dat die vrijwel zeker het gevolg was van de eerste reparatie,
    - ondanks dat die véél te lang geduurd heeft, en
    - ondanks de garantie die MediaMarkt in haar Algemene Voorwaarden geeft op haar reparaties.

Maar de examens zijn begonnen en mijn dochter heeft haar laptop - en haar tijd en energie - daar nu voor nodig. Een dergelijke manier van werken door de MediaMarkt is naar mijn mening echter schandalig slecht!

M.H.F. Feenstra

Ook een klacht indienen over Media Markt?