Klacht Media Markt: JBL t450 hoofdtelefoon kapot na 6 dagen, Mediamarkt legt schuld bij ons neer.

MoriMilani

Beste heer/mevrouw,

Ik heb een klacht betreft mijn aankoop, met aankoopnummer 40970751, JBL t450 Bluetooth on ear headphones. Ik heb de headphones aangeschaft in de Mediamarkt, filiaal Amsterdam Noord.

Het product was op 25-06-2017 gekocht, zie bijgevoegde bon. Echter is gisteren bij het opzetten van de headphone het linker oorstuk afgebroken bij de naad. Vervolgens ben ik vandaag (1-07-2017), 6 dagen na aankoop teruggegaan naar de Mediamarkt in Amsterdam Noord.

De medewerker daar weigerde het product te ruilen voor een nieuw exemplaar; ik werd afgescheept met reden “gebruikersschade”. Excuseer mijn taalgebruik, maar hopelijk begrijpt u dat dit volstrekte onzin is.

Ik wil u erop wijzen dat als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed is. Met andere woorden, het product is ondeugdelijk, dit staat ook op jullie website, zie https://goo.gl/nsVH2o Aangezien het gebrek zich binnen zes maanden voor aankoop voor doet, mag ik volgens de wet ervan uitgaan dat het gebrek al aanwezig was bij aankoop.

Het bovenstaande heb ik kenbaar gemaakt via Facebook aan MediaMarkt Nederland. Ik werd netjes geholpen, het hoofdkantoor had vervolgens contact opgenomen met MediaMarkt Amsterdam Noord.

Vandaag werd ik teruggebeld, met de mededeling dat het product niet omgeruild kan worden maar dat er wel een cadeaukaart van 25,- euro geboden kan worden uit "coulance". U snapt dat ik hiermee niet akkoord ga.

Ik verzoek u dan ook zo spoedig mogelijk tot herstel vervanging van het product over te gaan. Indien dit mogelijk is wil ik graag mijn geld terug.
Mocht u van mening zijn dat de klacht niet gegrond is, dan wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die van toepassing is.

H.Abdollah

Het kapotte product vervangen of geld terug.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw koptelefoon defect is geraakt. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

In afwachting van uw reactie.

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch besproken hebben wij onderzoek gedaan naar de betreffende koptelefoon en is er gebleken dat dit geen vaker voorkomen probleem is. Dit duidt er op dat het defect niet zomaar ontstaat en daarom is veroorzaakt door het uitoefenen van overmatige druk. Helaas kunnen wij in het geval van druk en schade van buitenaf dit niet onder garantie behandelen. Omdat MediaMarkt Amsterdam Noord het erg vervelend vindt hebben ze u een aanbod gedaan van 25 euro korting op uw nieuwe koptelefoon. Dit voorstel blijft uiteraard staan.

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.

MoriMilani
    Beste mevrouw Meijer,

Dank voor het bericht. Wij nemen het aanbod aan. Graag wil ik weten op welke wijze ik aanspraak kan doen op de cadeaubon/vouchercode

Groet,
    Mori

Bedankt voor uw reactie.

U kunt met de koptelefoon langs gaan bij de winkel. Bij de winkel kunt u met de koptelefoon en dit bericht langs gaan bij de service balie. U zult hier een cadeaukaart van 25 euro krijgen voor een nieuwe aankoop.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?