Klacht Media Markt: Kapot beeldscherm

Wijnand

Beste mevrouw, meneer,

Door middel van deze mail wil ik mijn ongenoegen aan u duidelijk maken betreffende een product dat ik nog 5 jaar geleden heb gekocht bij u.

Het betreft een Philips televisie (49PUS6501/12, FZ3A1649047860) met ambilight van ruim € 729,00. Volgens de Uneto VNI tabel mag ik dan uitgaan van een levensduur van minimaal 60 maanden.

Echter na 3 jaar ging de televisie stuk, geen beeld. Kosten van reparatie € 110,00. Nu ruim een jaar later, binnen 5 jaar, precies hetzelfde defect; geen beeld. Kosten van reparatie € 168,00. Totaal binnen de te verwachten levensduur € 268,00 aan reparatiekosten.

Nu wordt er aangegeven dat dit coulanceprijzen zijn voor reparatie maar ik heb me er toch nog eens in verdiept samen met de Consumentenbond.
Artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek geeft aan dat een artikel moet voldoen aan de eigenschappen die je mag verwachten bij het sluiten van een overeenkomst. In dit geval de koopovereenkomst.

Met twee reparaties binnen 5 jaar en nog geen 1,5 jaar na elkaar vind ik het geen deugdelijk artikel en voldoet het zeker niet aan mijn verwachting.

U verwijst naar de leverancier/fabrikant, in dit geval Philips. Dit is echter niet correct, de verkoper is verantwoordelijk en dat bent u.

Ik maak aanspraak op mijn recht als consument voor een deugdelijk artikel. Dit betekent een nieuwe televisie of een kosteloze reparatie. Dit laatste heeft niet mijn voorkeur omdat ik uiteraard mijn vertrouwen in dit product volledig verloren ben. Een nieuwe televisie met bijbetaling van € 168,00 zou een beter en realistischer aanbod zijn.

Ik hoor graag van u.

Wijnand Posthumus

Nieuwe tv

Ook een klacht indienen over Media Markt?