Klacht Media Markt: Kapotte VR bril issues.

sad Niet opgelost
Peter Provoost

Op 10 september j. l. ging mijn PLAYSTATION VR bril ineens kapot. Hij gaf aan dat er iets aan de hand was met de HDMI in - of uitgang. Ik bel de klantenservice en afgesproken word dat ik de bril opstuur naar hun antwoordnummer. Dat is dezelfde dag nog gebeurd. Op 11 september is het pakket afgeleverd in Goes volgens de site van POSTNL. Omdat ik geen ontvangstbevestiging krijg bel ik een week later, waar een medewerkster bevestigd dat het pakket is ontvangen. Wederom geen ontvangstbevestiging, dus weer gebeld en een tweede medewerker bevestigd dat het pakket ontvangen is. Tot mijn verbazing ontvang ik op 29 september dat het pakket nog niet ontvangen is. Ik bel direct en alle gegevens uit mijn telefoongesprekken zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een dag later, na wat dreigen met de Consumentenbond via sociale media, belt het hoofdkantoor me dat het pakket toch gearriveerd is. Echter: de reparatie laat op zich wachten. Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en nog steeds heb ik mijn bril niet terug. Wel ontvang ik een mail van de Mediamarkt waarin ze schrijven dat het onderdeel wat kapot is niet onder de garantie zou vallen, wat natuurlijk onzin is, want dat is een essentieel onderdeel. Ik word constant aan het lijntje gehouden door de Mediamarkt met leugens en draaierig, maar over de brug komen: Ho maar. Inmiddels wil ik mijn geld terug, want het vertrouwen is volledig weg. Ook daar geeft de Mediamarkt geen gehoor aan, maar ontvang weer een mail dat ze toch oh zo geweldig zijn, want hun hebben besloten om het toch voor me te repareren. Vandaag, 15 oktober 2020, weer gebeld en beloofd word, dat ik terug gebeld zal worden. Ik heb hier echter totaal geen vertrouwen meer in.

Ik wil of een compleet nieuwe Playstation VR bril of mijn geld terug.

Peter Provoost
Op 16 oktober 2020 heb ik een mail ontvangen dat mijn Playstation VR bril is gerepareerd. Verder staat in de mail vermeld dat ik nog een track and trace code ontvang als het pakket opgestuurd wordt. Aangezien mijn garantie verloopt op 22 oktober heb ik sterk het vermoeden dat het pakket dan pas zal aankomen. Ik heb ook een vermoeden dat de VR bril niet zal werken, omdat er helemaal geen reparatie is uitgevoerd. Ik denk dat de Mediamarkt op deze manier van haar verplichtingen af wil komen. Echter is de bril ter reparatie aangeboden op 11 september 2020. Ik heb dit bericht opgesteld op zondag 18 oktober 2020 en verzonden naar een aantal vrienden, zodat deze, mocht het nodig zijn, kunnen getuigen van mijn vermoeden.

Ook een klacht indienen over Media Markt?