Opgelost door Media Markt: Klacht ivm ''garantie'' Droogmachine

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 47152
Gebruiker
Sjeng
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb in juni 2011 een droger gekocht onder meer bij het bedrijf Mediamarkt.
Droger (merk Samsung). Echter heeft deze het 14-1-2014 begeven. Er komt een foutmelding dat het waterreservoir vol zit terwijl dit echter niet zo is.
Nu heb ik Mediamarkt gebeld en die verwezen mij naar Samsung. Echter geeft Samsung aan aangezien het buiten de garantie termijn is en dit echter eventueel een sensor kan zijn, ik gewoon bij Mediamarkt moet aankloppen aangezien de gemiddelde economische levensduur van dit apparaat minimaal 5jaar is. Echter heb ik dus iets meer dan 2 jaar maar gebruik van dit apparaat kunnen maken en is deze dus al defect. Als ik dit wil verhelpen zou het extra kosten met zich meebrengen.
Persoonlijk vind ik dat als ik een degelijk apparaat koop dat de verkoper uiteindelijk ook weet dat dit apparaat langer mee moet gaan dan 2 jaar nu moet ik dus kosten maken aangezien de garantie is afgelopen. Service? Dat is dus blijkbaar ver te zoeken. Ik hoop op een oplossing.

De oplossing

Dat Mediamarkt of de kosten die een monteur moet maken gaat dekken of dat hun dit zelf gaan oplossen. Je kan niet verwachten van een huishouden die op die datum (juni 2011) €2500 aan apparatuur koopt dat ze na 2,5 jaar defecten hebben en dit zelf moeten oplossen. Het zijn apparaten met een langere economische levensduur. Het zijn geen snoepjes die na 1 week over datum zijn en weggegooid kunnen worden. Echter zeg ik dit zo bod aangezien Mediamarkt Ede mijn vanochtend belooft heeft vanmiddag terug te bellen en dit niet gebeurd. De service is dus ver te zoeken en zeker als je onvriendelijk behandeld word.

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer van ElstBedankt voor het melden van uw klacht.Zojuist heb ik telefonisch contact met u gehad en de klacht met u doorgenomen.
    Tijdens dit contact heb ik u uitleg gegeven hoe wij te werk gaan wanneer uw product binnen de economische levensduur defect gaat.Zoals aangegeven heb ik uw klacht voorgelegd bij mijn collega bij Media Markt Ede.
    Er wordt binnenkort telefonisch contact met u opgenomen vanuit Media Markt Ede om met u afspraken te maken bij wie u zicht kunt melden na de reparatie.Wij vertrouwen erop dat Media Markt Ede uw klacht naar behoren afhandelt.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer van Elst,Zojuist heb ik van mijn collega vernomen dat er een monteur bij u is langs geweest en reparatiekosten gedeeltelijk aan u zijn vergoed.Naar aanleiding dit bericht stel ik voor uw klacht af te sluiten. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dit graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Sjeng
    Datum
    De reparatie kosten 136,- monteur en voorrijd kosten waren 110,-. Echter heeft de monteur een sensor vervangen. Dit was ook het probleem dat ik verwachten. De monteur gaf aan dat dit pure pech was. Echter gaf hij dat de economische levensduur van de droger tussen de 5 en 10 jaar ligt. Hij zei nadrukkelijk minimaal 5 jaar en na 10 jaar is het wel afgeschreven. (Als hij dus na 10jaar defect gaat) nu krijg ik de oplossing 61,- vergoeding dit vind ik dit geen juiste afhandeling na de gesprekken.
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste meneer van Elst,Bedankt voor uw reactie.Uw reactie heb ik voorgelegd bij mijn collega. Er wordt contact met u opgenomen om de klachtafhandeling met u door te nemen.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste meneer van Elst, Mijn collega van Media Markt Ede heeft aangegeven nogmaals telefonisch contact met u te hebben gehad. U heeft aangegeven dat er bij het eerste telefonisch contact die ik met u heb gehad een andere uitleg is gegeven dan de berekening die uiteindelijk is toegepast. Zojuist heb ik u gebeld om de misverstand met u uit te praten. Helaas kon ik u niet bereiken waardoor ik uw voicemail heb ingesproken.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt
  6. Auteur
    Sjeng
    Datum
    Echter wacht ik nog op het bedrag dat gestort moet worden helaas schijnt dit lang te duren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sjeng
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy