Klacht Media Markt: Klantvriendelijkheid

Klachtnummer
# 71098
Gebruiker
Eric
Datum
5 reacties

Details

De klacht

27-7-2014 kocht ik bij Media Markt in Eindhoven een nieuwe netstroom lader voor mijn Apple Macbook Pro. Vandaag 9-8-2014 heb ik getracht deze te retourneren bij de klantenservice bij Media Markt te Eindhoven. De reden voor het retour brengen van de lader komt voort uit het feit dat helaas niet de oplader maar de accu van mijn computer stuk bleek. Na mijn verhaal te hebben gedaan en mijn product (in de originele verpakking inclusief bon) te hebben laten zien werd mij verteld dat doordat er een kartonnen deel van de binnenverpakking ontbrak zij het product niet wilde terugnemen. Het is hierdoor voor de Media Markt niet mogelijk het product opnieuw te verkopen was de uitleg. Ik ben van mening dat deze wijze van behandeling van Media Markt Eindhoven niet erg klantvriendelijk is, zij leggen het probleem bij de klant neer in plaats van zelf coulant te zijn. Ik vindt het jammer dat een klant die al behoorlijk wat kostbare aankopen heeft gedaan op deze manier wordt afgescheept.

De oplossing

Graag retourneer ik alsnog het product en ontvang ik indien mogelijk mijn geld terug of eventueel een tegoedbon.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Verrijt,Bedankt voor het melden van uw klacht.Vervelend te vernemen dat u de afwijzing van retourname als klantonvriendelijk ervaart. Graag wil ik u enige toelichting geven hoe een retour/omruil procedure is opgebouwd.Bij elke aankoop die een consument verricht in een winkel stelt de wet; koop is koop. Zodra u een product heeft afgerekend is het product dus wettelijk van u.
    Natuurlijk kan het zijn dat u net iets te snel bent overgegaan tot een aankoop of dat de aankoop overbodig blijkt.
    Om de consument in de gelegenheid te stellen een product te retourneren hebben (de meeste) winkeliers een algemene voorwaarden opgesteld met een retour/omruil voorwaarde. Deze voorwaarden zijn niet verplicht en de winkelier mag zelf de uitzonderingen en regels bepalen.
    Het is raadzaam van te voren de algemene voorwaarden van de winkelier door te nemen wanneer u twijfelt of niet met zekerheid weet of het product wat u koopt het juiste is Media Markt heeft in het gedeelte retour/omruil in de algemene voorwaarden opgenomen dat het product ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking dient te zijn. Dit met als reden het product vaak niet meer als nieuw verkocht kan worden. U kunt de gehele algemene voorwaarden teruglezen via onderstaande link. Artikel 11 heeft betrekking op retour en ruil.
    http://www.mediamarkt.nl/static/av/Algemene%20Verkoopvoorwaarden.pdfDesondanks Media Markt Eindhoven uw verzoek tot retour terecht heeft afgewezen heb ik uw klacht bij hen voorgelegd.
    Er wordt spoedig contact met u opgenomen om de klacht met u door te nemen.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik natuurlijk graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Verrijt, Media Markt Eindhoven meldt dat zij u vandaag telefonisch niet kunnen bereiken.
    Vriendelijk verzoek ik u om aan te geven wanneer u telefonisch bereikbaar bent door middel van een reactie in deze klacht.Wij vernemen graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Eric
    Datum
    Geachte heer Pakvis,
    28-7-2014 heb ik nogmaals geprobeerd mijn product terug te brengen, dit keer met positief resultaat. Omdat ik voorzag dat de termijn voor het ruilen/terugbrengen verliep en ik natuurlijk het product na deze 14 dagen niet meer kon retourneren ben ik toch nog eens teruggegaan. Gelukkig kent dus niet elke medewerker het reglement waar u mij op wijst. Al met al ben ik niet tevreden over de manier waarop ik als klant wordt behandeld door Media Markt.
  4. Auteur
    Eric
    Datum
    Blijf ik nog met de volgende vraag zitten: Direct na aankoop wordt een stempel op de bon gezet met de tekst ''gecontroleerd meegenomen''. Hoe kan een product gecontroleerd zijn die in een gesloten verpakking verkeerd ? Als ik deze zou openen betekend dus dat het product niet meer geretourneerd kan worden ? Als ik bij mijn volgende aankoop de verpakking (alvorens ik heb betaald) wil openen, is dit dan toegestaan ?
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Verrijt,Bedankt voor uw bericht.Zojuist heb ik u gebeld om uitleg te geven over uw vraag over de stempel met de tekst 'gecontroleerd meegenomen'.Deze stempel geeft aan dat de klant de artikelen die op de bon vermeldt staan heeft meegenomen. Het is niet toegestaan een verpakking zelf te controleren voor aanschaf. Wel kunt u dit samen controleren met een medewerker, indien u dit wenst.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen