Klacht Media Markt: Kosten reparatie defecte pomp van droger Bosch WTW85460NL, wordt niet volledig vergoed.

RonDJ

Op 11-11-2017 heb ik bij MediaMarkt Breda een flinke aankoop gedaan, waaronder een droger van Bosch type WTW85460NL. Net buiten de door de MediaMarkt gestelde garantietermijn van 2 jaar is de pomp van de droger kapot gegaan. Deze is onlangs door een monteur van Bosch vervangen. Deze monteur gaf aan dat het een bekend probleem is dat de pomp van dit type problemen veroorzaakt. Hun beleid is dan ook om bij problemen aan dit type droger standaard de pomp te vervangen.

De MediaMarkt suggereert dat er contact is geweest met Bosch en dat daarbij is aangegeven dat zij niet bekend zijn met kwetsbaarheden aan de pomp. Mij lijkt dat de monteur dit niet zomaar verzint. Mocht het inderdaad zo zijn dat de er geen bekende kwetsbaarheden aan de pomp zijn, dan nog moet de verkoper er volgens de wet voor zorgdragen dat mijn product bij normaal gebruik een bepaalde tijd meegaat. Ik ben alleenstaand en gebruik de droger +- 1x in de maand om de handdoeken te drogen. In dit geval dient de droger dus langer mee te gaan dan de 2,5 jaar die ik hem nu in mijn bezit heb. Deze wettelijke garantie staat los van de door de MediaMarkt gestelde garantietermijn van 2 jaar.

Uit bovenstaande blijkt dat MediaMarkt mij een ondeugdelijk product heeft verkocht, waardoor de droger niet zijn verwachte levensduur heeft kunnen behalen. Als het product ondeugdelijk is, is een reparatie kosteloos, ook al wordt daarmee de levensduur verlengd. Ik ben dan ook van mening dat de reparatiekosten volledig door de MediaMarkt vergoed dienen te worden.

Ron de Jong

PS: helaas is het niet gelukt om het aankoopbewijs te uploaden. Het factuurnummer van de aankoop is: N016-65503-102

De factuur van de reparatiekosten volledig vergoeden.

Ook een klacht indienen over Media Markt?