Klacht Media Markt: Kosten TV reparatie

Klachtnummer
# 22172
Gebruiker
Floris-Jan van der Meulen
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Mijn Samsung T220 LCD TV gekocht op 14 mei 2010 voor € 177,00 staat sinds de aankoop op mijn logeerkamer en wordt zelden gebruikt. De TV werkt goed, waarbij ik gebruik maak van een Digitenne settop-box van KPN die via een SCART-kabel op de TV is aangesloten.
Onlangs een insteekkaart gekocht. Toen ik deze voorzichtig in de TV stak merkte ik dat ik deze niet in de connector kon steken. Wat blijkt: drie pinnetjes zijn licht verbogen. Omdat de connector te diep verzonken zit in de TV is het niet mogelijk deze pinnetjes zelf terug te buigen dus heb ik de TV onlangs ter reparatie bij de Media Markt in Arnhem aangeboden. Omdat het toestel nog geen 3 jaar oud is en het probleem niet door mij is veroorzaakt, vindt ik het niet redelijk dat ik hiervoor zou moeten betalen.
Op 19 februari kreeg ik een brief waarin als reparatie wordt vermeld: "Moederbord vervangen ivm onheil van buitenaf gebruikers-schade” Reparatieprijs €157. Waarom niet even de 3 pinnetjes rechtbuigen? Is sneller en goedkoper.

De oplossing

Volgens de reparateur (Zes Goes B.V.) bedragen de reparatiekosten € 32,50, een nieuw moederbord € 84,89 en de admin.kosten € 12,50 (alles ex. BTW).

Mijn voorstel: geen nieuw moederbord, buig voorzichtig de drie pinnetje in de juiste stand. Kosten: € 45 (reparatie + admin. kosten). Bij inleveren TV zei de servicedeskmedewerkster dat Media Markt in het derde jaar de helft zou kunnen betalen. Dan betaal ik dus € 27,23 (€22,50 + BTW). Dit lijkt mij een redelijke oplossing.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer van der Meulen,Bedankt voor het melden van uw klacht.Wij hebben uw klacht doorgenomen en kunnen u het volgende mededelen:Uw defecte Samsung is door Media Markt Arnhem aangeboden aan het geautoriseerde servicecentrum van Samsung.De technicus heeft geconstateerd dat de verbogen pinnen gevolg zijn van externe oorzaken. Om deze reden is er een prijsopgave opgesteld. Om te garanderen dat de CI+ ingang weer volledig naar behoren werkt dient het gehele moederbord te worden vervangen. Er is helaas geen andere optie om er zeker van te zijn u een goed werkend product af te leveren.Het terugbuigen van de pinnen is geen optie. Met het terug buigen van de pinnen bestaat de mogelijkheid dat deze breken of tegen andere pinnen terecht komen en (interne) kortsluiting veroorzaakt.Het klopt dat de reparatiekosten buiten de garantie en binnen de economische levensduur verdeeld worden tussen de consument en Media Markt. Voorwaarden hiervan zijn dat het product bij normaal gebruik defect is gegaan (non-conform) en dat dat de reparatie de levensduur verlengt. Gezien, zoals aangegeven, het geautoriseerde service center heeft geconstateerd dat het defect is ontstaan door externe oorzaken kunt u geen aanspraak op het delen van de reparatiekosten maken.Op basis van deze genoemde gegevens heeft Media Markt Arnhem juist gehandeld.Wij begrijpen dat dit alles weinig aan uw teleurstelling afdoet, maar hopen dat u met deze toelichting meer begrip heeft voor de situatie.Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service
  2. Auteur
    Floris-Jan van der Meulen
    Datum
    Inderdaad teleurstellend, in het bijzonder omdat ik weet dat de CI+ ingang nooit eerder was gebruikt. De "externe oorzaken" moeten dus hebben plaatsgevonden vóórdat ik de TV kocht. Maar goed, dat is een welles-nietes-spelletje dat de klant altijd verliest (dat die koning was is voltooid verleden tijd). Als u verder geen service of coulance wilt verlenen, stuurt u dan de TV maar ongerepareerd terug - tenslotte werkt hij perfect via de SCART aansluiting.Vriendelijke groet,
    F.J. v.d. Meulen
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer van der Meulen, Bedankt voor uw reactie.Ik vind het spijtig te vernemen dat ik bij mijn vorige uitleg niet in staat ben geweest om u een duidelijk antwoord te geven. Wij kunnen uw garantie niet afwijzen zonder gegronde redenen, dit is wettelijk niet toegestaan. Wij hebben er daarbij geen baat bij om uw garantie af te wijzen.Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave verzoek ik u dit te communiceren naar Media Markt Arnhem. Zij zullen er vervolgens voor zorgen dat uw product terug wordt gestuurd naar de vestiging en nemen contact met u op zodra deze is ontvangen.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service
  4. Auteur
    Floris-Jan van der Meulen
    Datum
    Ik hoop dat ik niet in Reparatiehel ben beland want... na retourzending van mijn TV/monitor werkt deze geheel NIET meer! Niet zichtbare transportschade moet je binnen 4 werkdagen melden. Gisteren, woensdag 20 maart om 17.30 uur geprobeerd de MediaMarkt Arnhem te bellen: in de wacht.. na 10 minuten wordt de verbinding verbroken! Nog 2 keer geprobeerd: zelfde resultaat. Via webshop een terugbelverzoek gedaan: niet teruggebeld. Dus hierbij meld ik binnen 4 werkdagen: mijn TV kapot teruggekregen!
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer van der Meulen, Excuses voor het ongemak. Ik heb na het lezen van uw bericht Media Markt Arhnem verzocht telefonisch contact met u op te nemen.Om er zeker van te zijn dat u bent gebeld en uw melding naar wens is opgepakt neem ik morgen middag, tussen 16.00-16.30 telefonisch contact met u op.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Afd. Service

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen