Opgelost door Media Markt: Krakende/piepende koelkast

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 115183
Gebruiker
souf
Datum
9 reacties

Details

Klacht

Mijn moeder heeft een Whirlpool WBE 3412 W koelkast. De koelkast piept en kraakt, het geluid is erg hinderlijk. Vanmiddag contact opgenomen met servicepunt van Whirlpool die geven aan dat mijn moeder moet betalen ( EUR 107,80 exclusief onderdeelkosten) voor een servicemonteur omdat de koelkast ouder dan 24 maanden is. Mijn moeder is erg merktrouw ze heeft ook een Whirlpool wasmachine onlangs gekocht. We zijn het niet eens met deze gang van zaken. Whirlpool heeft ons naar de retailer doorverwezen, MediaMarkt aangezien de koelkast niet ouder is dan 5 jaar en consumentenrecht van toepassing is. Enfin MediaMarkt verwijst weer naar Whirlpool, ondertussen zitten wij met koelkast die niet goed functioneert.
Overigens moet het probleem bekend zijn bij Whirlpool zie onderstaande weblink:
http://www.kieskeurig.nl/koelkast/product/334284-whirlpool-wbe-3412-a-w/reviews

Gewenste oplossing

Wij vinden dat twee gerenommeerde bedrijven als Whirlpool en MediaMarkt kostenloos de koelkast moeten nakijken en repareren. Van dergelijke koelkast mag je verwachten dat het niet na een paar jaar begint te piepen en te kraken.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

9 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Oufkir,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Vervelend te vernemen dat de koelkast niet meer naar behoren functioneert. Excuses voor het ongemak.

    Zojuist heb ik telefonisch contact met u opgenomen om de klacht met u door te nemen en heb ik in grote lijnen uitgelegd wat wij voor u kunnen betekenen. Daarna heb ik uw klacht bij Media Markt Arena voorgelegd met het verzoek de klacht verder in behandeling te nemen.

    Wij vertrouwen erop dat uw klacht naar behoren wordt afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    souf
    Datum
    Ondanks toezegging van het hoofdkantoor MM NL (dhr Pakvis) is mijn klacht nog steeds niet opgelost. Ben zojuist gebeld door MMArena zij geven aan dat ik afspraak mag maken met monteur van Whirlpool en MM adhv taxatie monteur de kosten betalen voor reparatie. Op advies van MM Whirlpool gebeld om afspraak te maken met monteur. Whirlpool geeft aan dat ze geen afspraak willen inplannen de monteur moet ter plekke worden betaald. MM moet volgens Whirlpool voor de rekening instaan.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Media Markt Amsterdam Arena heeft vandaag wederom telefonisch contact met u opgenomen en u aanvullende informatie gegeven over de gang van zaken.

    Er is met u afgesproken dat u een afspraak maakt met Whirlpool zodat er onderzoek kan worden verricht naar de oorzaak van het defect. De uitkomsten van het onderzoek neemt u vervolgens door met Media Markt Amsterdam Arena.

    Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

  4. Auteur
    souf
    Datum
    Geachte heer Pakvis,

    Zoals afgesproken bevestig ik hierbij onze afspraak.
    Ik heb een afspraak gemaakt met de servicemonteur van Whirlpool de onderzoekkosten en kosten die de looptijd van de koelkast niet verlengen zullen door MediaMarkt Nederland worden betaald.
  5. Auteur
    souf
    Datum
    Monteur is zojuist geweest heeft geen enkele onderzoek gedaan stond na amper 5 minuten buiten. Volgens hem is het geluid normaal voor zo een koelkast. Ik heb tegengeworpen dat het geen normaal geluid is. We kwamen er niet uit. Moet volgens hem de de verhoogde rekening betalen. Dat heb ik vriendelijk geweigerd.
    Enfin probleem nog steeds niet opgelost.
  6. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Oufkir,

    Bedankt voor uw reactie.

    Vervelend te vernemen dat de monteur het storende geluid niet heeft kunnen waarnemen.

    Media Markt Amsterdam Arena neemt vandaag contact met u op om samen met u te kijken hoe deze kwestie toch opgelost kan worden.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  7. Auteur
    souf
    Datum
    Nieuwe afspraak gemaakt met Whirlpool op 24-07-15.
    Ondertussen lekt de koelkast.....
  8. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Het is erg vervelend dat u een bijkomende klacht heeft ondervonden. Deze klacht is reeds doorgegeven door Media Markt Amsterdam Arena aan Whirlpool.

    Wij vernemen graag van u wanneer de monteur bij u aan huis is geweest.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland
  9. Auteur
    souf
    Datum
    Klacht is adequaat afgehandeld dankzij de bemiddeling van MediaMarkt en de service van Whirlpool servicemonteur, hulde!

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen