Klacht Media Markt: Laptop blijkt totaal niet naar behoren te werken

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 157736
Gebruiker
Mauro
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Een aantal dagen geleden hebben we bij de Media Markt Den Bosch een Toshiba laptop gekocht. Qua specificaties beter dan de rest. Tijdens het testen wilde niet alles goed werken maar volgens de verkoper kwam dat omdat de laptop op een demo versie draaide. Eenmaal thuis gekomen bleek de laptop echt een ramp te zijn. Hij was ontzettend traag, sommige knoppen werkten niet (als je na de Windows startknop op een willekeurige vervolgtoets drukt doet hij het soms wel en soms helemaal niet). Dit hoort in ieder geval niet zo te zijn, onze oude laptop is op sommige dingen zelfs sneller. Wij willen de laptop graag terugbrengen maar omdat de verpakking open is gemaakt (en ivm de privacy wet?!) mag de laptop niet worden geretourneerd. Dit vinden wij zeer spijtig. De laptop is nauwelijks gebruikt en er staan geen persoonlijke zaken op (bestanden e.d.).

De oplossing

Wij willen graag ons geld terug. De laptop is eigenlijk ongebruikt en de verpakking incl alle toebehoren zijn nog netjes aanwezig. Wij komen graag bij de Mediamarkt maar ben hier toch erg in teleurgesteld. De laptop is inmiddels 21 dagen oud, ben wel lid van de Mediamarkt Club. De laptop wordt verder ook niet meer gebruikt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Roks,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Het is vervelend te vernemen dat uw laptop niet naar behoren functioneert. Wij hebben uw klacht voorgelegd bij Media Markt Den Bosch. Inmiddels is er contact met u opgenomen en heeft Media Markt Den Bosch u uitgenodigd om volgende week met de laptop langs te komen in de vestiging.

    Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mevr. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Mauro
    Datum
    Gister voor de vierde keer terug geweest bij de Mediamarkt. Softwaretest en hardware test gehad. Twee werknemers gaven al aan dat de laptop ondanks de reset trager was dan normaal en dat het probleem nog soms aanwezig was. Als we de laptop binnen een week terug hadden gebracht zouden ze nog een deal willen sluiten. Omdat de laptop al "ouder" was dan 14 dagen wilde ze deze uitzondering niet maken. Maar toen we 7 dagen na aankoop de laptop terug wilde brengen is dit ons nooit aangeboden!!
  3. Auteur
    Mauro
    Datum
    Bovendien was het probleem (haperen na klikken op een functie) al te vinden op het demomodel in de showroom. Volgens de verkoper zou dit komen omdat de computer op een demoversie draait en wij daar geen last van zouden hebben. Bij thuiskomst hadden we daar dus wel problemen mee. We hebben eigenlijk een computer gekocht die nooit goed heeft gefunctioneerd. Als we de omruilservice na 7 dagen kregen aangeboden was het nooit zo ver gekomen. Ben nu al te vaak op en neer gereden zonder oplossing.
  4. Auteur
    Mauro
    Datum
    Vandaag voor de vijfde keer naar de Mediamarkt geweest om m'n laptop op te halen. Ondanks alle beloftes dat er wat geregeld zou kunnen worden is er toch niks van gekomen. Ik vind het echt diep triest dat er ook niet maar iets van een tegemoetkoming is gekomen voor dit probleem. Zo veel moeite zonder resultaat. Probeer de computer nu maar online te slijten en elders een nieuwe te kopen. Zonde van m'n tijd en geld, kom er nooit meer!
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Roks,

    Bedankt voor uw reacties. Zoals zojuist telefonisch met u besproken is het erg vervelend dat er opnieuw geen defect is geconstateerd.

    In overleg met mijn collega hadden we u graag opnieuw in de winkel willen uitnodigen om samen met u te kijken naar een andere laptop. U heeft aangegeven inmiddels al een andere laptop gekocht te hebben. Ik heb u daarom een passende oplossing aangedragen.

    Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben verneem ik graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mevr. A. van Swieten
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    Mauro
    Datum
    Na de vijfde keer zeiden ze dat ze toch niks konden doen ondanks alle goede speculaties. Een week daarna toch nog teruggebeld door de Mediamarkt online, dat ik hem alsnog mocht ruilen! Door al het gedoe heb ik hem doorverkocht en als vergoeding voor alle ellende zou ik een cadeaubon krijgen. Deze heb ik na twee weken nog steeds niet ontvangen! Jammer dat de communicatie tussen Mediamarkt online en den Bosch slecht is verlopen, want het is te gek voor woorden dat het nog steeds niet is opgelost!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mauro
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen