Klacht Media Markt: Laptop defect net buiten garantie. “Eigen probleem..”.

Klachtnummer
# 377519
Gebruiker
#wehopenopeenWOW
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij hebben bij de Mediamarkt een mooie laptop gekocht op 27 januari 2017. Op 23 juni 2019, net buiten de garantieperiode, houdt de laptop het voor gezien. Asus geeft aan dat het moederbord kapot is en dat reparatie € 756,84 kost. Wij hebben € 826,31 voor de laptop betaald (=aktieprijs, nieuwprijs was € 994,76). De Consumentenbond geeft aan dat laptops een jaar of vijf mee gaan. Onze vorige laptop hebben wij bijna 7 jaar gebruikt zonder problemen. Wij zijn heel netjes met onze spullen, dus een levensduur van 2 jaar 5 maanden is niet acceptabel. We hebben Mediamarkt gebeld om te vragen of zij iets konden doen. Woensdag werden door de klantenservice afgewimpeld dat we met de mediamarkt in de plaats van aankoop moesten bellen. Vandaag weer gebeld en na wederom een behoorlijke wachttijd werd ons verteld dat dat helemaal niet zo was. Maar goed, we hadden iemand aan de lijn. Ze gaf aan dat de Mediamarkt een prijsopgave voor reparatie kan doen. Dan moeten we de laptop inleveren in de winkel en gaan ze kijken wat er mis is (dat weten we al: moederbord = kapot....). En het valt buiten de garantie. Dus we kunnen laten repareren op eigen kosten of niets doen.
We zijn hier niet blij mee. We kopen erg veel bij de mediamarkt (ongeveer alles met een stekker komt van Mediamarkt) en dit geeft ons geen goed gevoel. De WOW is er even niet, laten we maar zeggen.....

De oplossing

We willen graag een coulance voor het feit dat de laptop zo snel defect is. Laten repareren voor honderden euro’s willen we niet. Met het coulancebedrag willen we dan weer een nieuwe laptop aanschaffen (bij Mediamarkt)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen