Opgelost door Media Markt: laptop dowmgrade naar Windows 8.1

MieMun

mijn 1,5 maanden oude laptop, welke gekocht is met Windows 10, start ineens opnieuw op vanuit de fabrieksinstellingen. Daarbij worden er allerlei vragen gesteld, onder andere land en taal, waarbij achteraf blijkt dat ik toestemming heb gegeven om Windows 8.1 te installeren. Tja, je klikt wel eens op akkoord als ik een licentieovereenkomst van pagina's lang voorbij komt. Ik ben met de laptop terug naar de winkel gegaan, maar daar zeggen ze dat ik het zelf heb gedaan en dus 59 euro moet betalen voor een upgrade naar Windows 10. Maar als het systeem niet opnieuw vanuit de fabrieksinstellingen was opgestart, was alles gewoon goed gegaan. Het ging dus eigenlijk al mis voordat ik op akkoord heb geklikt. Waarom moet ik nu ineens betalen voor een systeemfout? Het kost me al tijd genoeg om straks alle persoonlijke instellingen weer goed te krijgen en om de verloren gegane bestanden en programma's weer te installeren.

ik wil graag dat Mediamarkt er kosteloos voor zorgt dat het systeem weer gaat draaien op Windows 10.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Vervelend om te vernemen dat uw laptop niet naar behoren functioneert. Excuses voor het ongemak.

Graag willen wij uw klacht bij de juiste persoon voorleggen. Vriendelijk verzoek ik u daarom om aan te geven bij welke vestiging u de laptop heeft aangeschaft.

Ik verneem graag van u.

Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Beste meneer Pakvis,
    de klacht is inmiddels met de winkel opgelost. Het betreft de vestiging in Alphen aan den Rijn. Mediamarkt heeft Windows 10 voor mij op de laptop gezet. De laptop functioneert weer als voorheen. De klacht is dus naar volle tevredenheid afgehandeld.
    MieMun
    Klacht is naar volle tevredenheid door de winkel afgehandeld.

MieMun

Ook een klacht indienen over Media Markt?