Klacht Media Markt: Laptop na 7 maanden een zwart scherm en valt niet onder de garantie wat wel zou moeten

RPM#2112

In augustus heb ik voor mijn dochter een Lenovo Notebook gehaald bij de Mediamarkt. Echter eind maart is haar scherm voor een half gedeelte helemaal zwart. Ik heb de laptop ter reparatie aangeboden bij Mediamarkt omdat het binnen de garantietermijn van 2 jaar valt. Helaas krijg ik een prijsopgave van maar liefst 292 euro om het te laten maken. Want door een drukfout, schijnt dat de laptop dit scherm heeft gekregen. Ik heb om meer uitleg gevraagd, en dit is wat ik te horen heb gekregen. Tijdens het onderzoek is er schade geconstateerd als gevolg van een druk, stoot of klem, die de grenzen van normaal heeft overschreden. De schade kan onbewust zijn ontstaan. Deze druk, stoot of klem kan ook vanaf de buitenzijde hebben plaatsgevonden met een gesloten laptop. De laptop is met veel moeite bij elkaar gespaard, en mijn dochter is enorm zuinig op haar spullen. Ik vind het onacceptabel dat ik 292 euro moet gaan betalen voor de reparatie, aangezien ik niet verwacht dat een laptop na 7 maanden al een zwart scherm heeft. En ook omdat het buiten onze schuld om gebeurd. Er wordt gesuggereerd dat dit bij ons zou liggen. Maar waar wordt dit op gebaseerd, het kan ook zo zijn dat het met verzenden naar de winkel niet goed is gegaan in de vrachtwagen. Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat de fout bij ons ligt, vooral omdat ik weet dat er zuinig om wordt gegaan met de spullen.

De laptop repareren zonder de daarbij behorende kosten van 292 euro.

Ook een klacht indienen over Media Markt?