Klacht Media Markt: Laptop van 36 dagen oud met waterschade

Klachtnummer
# 122522
Gebruiker
sigridwijngaards
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Eind mei jl. Heb ik een Lenovo laptop gekocht (MM APELDOORN). 36 dagen later deed mijn toetsenbord het niet meer. Er kwam een foutmelding in beeld:  "Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn (code 19)".  Ik heb nog een extern toetsenbord geprobeerd: zonder resultaat.
Bij het reparatie centrum is geconcludeerd dat er vermeende schade door mijn toedoen is; water- en of vloeistofschade. De laptop heeft een vaste (droge) werkplek, waardoor er nooit sprake geweest kan zijn van deze vorm van vermeende schade. Zeker niet binnen een periode van 36 dagen (er is oxidatie binnenin de laptop).
Nu wil ik de koop ontbinden, conform de algemene voorwaarden 13:11. Echter stelt de Mediamarkt dat dit niet kan, omdat het door mijn toedoen is dat deze vermeende schade is ontstaan. Dit vind ik nergens terug in de algemene voorwaarden. Wanneer ik hen vraag naar de brongegevens, geven zij geen gehoor.

De oplossing

Ontbinding van de verkoop en de restantwaarde in contanten uitbetaald krijgen of restitutie van de reparatiekosten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Vervelend te vernemen dat uw laptop niet naar behoren functioneerde en u onverwachts een prijsopgave heeft ontvangen.

    Media Markt Apeldoorn heeft de klacht telefonisch contact met u doorgenomen. Ondanks uw aanspraak op garantie gegrond is afgewezen heeft Media Markt Apeldoorn op grond van de gehele situatie ervoor gekozen u een tegemoetkoming te bieden om de reparatiekosten met u te delen. U heeft hiervoor akkoord gegeven.

    U ontvangt bericht zodra uw laptop terug is bij Media Markt Apeldoorn.

    Wij vertrouwen erop dat uw klacht naar behoren wordt afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    sigridwijngaards
    Datum
    Beste meneer Pakvis,

    Het stoort mij enorm dat u zegt dat mijn klacht gegrond is afgewezen. Ik weet 100% zeker dat ik geen waterschade heb veroorzaakt. Tevens zijn er foto's gemaakt waarop ik niet eens kan zien waar ik naar kijk. Als u goed geïnformeerd bent wacht ik nog op reactie van MM Apeldoorn, aangezien ik onder voorwaarde akkoord ben gegaan. Daar verwacht ik nog steeds een antwoord op alvorens mijn laptop ter reparatie wordt aangeboden.

    Met vriendelijke groet,
    Sigrid Wijngaards
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Media Markt Apeldoorn geeft aan inmiddels contact met u te hebben gehad en de klacht met u te hebben doorgenomen. Uit service overwegingen is u aangeboden de reparatiekosten met u te delen. Op dit voorstel heeft u gereageerd.

    Wij vertrouwen erop dat Media Markt Apeldoorn uw klacht naar behoren afhandelt.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen