Opgelost door Media Markt: Lenovo Tablet reparatiekosten binnen garantietermijn, tablet nog geen 17 dagen oud!!

RTK

Op 25 december 2015 een tablet gekregen als kerstcadeau van mijn ouders, op zaterdagmorgen 9 januari 2016 ontdekte ik wat leek op een haartje op het scherm toen de wekker van de tablet afging. Toen ik deze eraf wilde vegen ontpopte deze 'haar' zich in een daadwerkelijke scheur. Direct terug naar winkel om daar te horen te krijgen dat ze geen vervanging kunnen aanbieden en eerst de tablet eerst moet worden opgestuurd voor onderzoek, iets wat ruim 13 dagen kon duren. Nu krijgen we op 25 januari 2016 een email van mediamarkt dat ik reparatiekosten moet betalen omdat het lcd scherm moet worden vervangen en de schade een gevolg is van een' 'mechanische oorzaak'. Gelukkig hebben we zelf een foto gemaakt voordat deze tablet weg is gegaan en is het duidelijk te zien dat voordat de tablet opgestuurd is deze scheur de randen van de tablet niet raakte. Terwijl dit op de foto van de mediamarkt wél zo blijkt. Dat klopt niet. Overigens was de scheur niet voelbaar aan de buitenkant.

Ik wil graag een nieuwe tablet of ik wil mijn geld terug om ergens anders een andere tablet te kopen. Een reparatie accepteer ik onder deze omstandigheden absoluut niet, zeker niet kijkende naar de staat waarin de tablet is opgestuurd voor reparatie en de staat waarin deze nu verkeerd.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Vervelend te vernemen dat er tijdens gebruik een scheur in het scherm is ontstaan.

Zoals u aangeeft is uw tablet voor onderzoek aangeboden bij het geautoriseerde Lenovo service center. Er wordt verklaart dat dit soort barsten niet door technische gebreken en/of een door constructiefout kan ontstaan. Dergelijke barsten kunnen enkel bij een te hoge druk, spanning of door val of stoot ontstaan. Met deze reden is uw aanspraak op garantie afgewezen.

Indien u zich niet kan vinden in deze uitkomst biedt Media Markt u de mogelijkheid om de tablet bij een onafhankelijk bedrijf aan te bieden waar een uitgebreid onderzoek wordt verricht. Aan dit onderzoek zijn kosten verbonden die niet aan u worden gerekend indien u in het gelijk wordt gesteld.

Wij hebben Media Markt Rijswijk geïnformeerd over uw klacht en het onafhankelijke onderzoek. U kunt dit dus bij hen aangeven indien u hiervan gebruik wilt maken.

Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.

RTK
    Ik ben het oneens met uw lezing. Een fabricagefout kan volgens uw diagnose niet? De breuk bij inname was kleiner dan getoond na uw onderzoek (foto). Dit plaatst mij bij voorbaat in een positie van afwijzing bij een vervolgonderzoek. Ik ben van mening dat mij een ondeugdelijk apparaat is geleverd en heb al meer gevallen gevonden op het internet over spontane glasbreuken bij Lenovo. Ik neem mijn tablet zonder reparatie terug en zal geen aankopen bij Lenovo of Media Markt meer doen.

Bedankt voor uw reactie.

Zojuist heb ik u gebeld om de afhandeling van uw klacht met u door te nemen. Omdat ik u niet kon bereiken heb ik uw voicemail ingesproken met het verzoek mij terug te bellen.

Indien u wenst dat ik u terug bel verzoek ik u aan te geven wanneer u het best bereikbaar bent.

Ik verneem graag van u.

RTK
    Het is fijn dat er telefonisch en persoonlijk contact is opgenomen vanuit Mediamarkt, in plaats van alleen communicatie via een beeldscherm. Dit geeft een positievere ervaring met de (verdere) klacht afhandeling. Ik ben tevreden met de aangeboden oplossing en ga daarmee akkoord.
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Goed om te vernemen dat de aangeboden oplossing naar wens is.

Zodra uw tablet retour is bij Media Markt Rijswijk ontvangt u bericht.

RTK
    Heeft u misschien nog enig idee hoe lang deze reparatie zal duren?
    De laatste keer dat er hierover contact is geweest is inmiddels een maand geleden.
    RTK
    Ben blij met hoe de klacht opgelost is, vind het jammer dat het ruim 56 dagen heeft moeten duren terwijl het apparaat maar 15 dagen in mijn bezit is geweest. De tijd dat het heeft moeten duren is een minpuntje, de afhandeling van de klacht en de persoonlijke aandacht een pluspunt. Ik zal wel geen Lenovo apparaten meer aanschaffen, maar als klant is mediamarkt mij in ieder geval niet helemaal kwijt.

RTK

Ook een klacht indienen over Media Markt?