Opgelost door Media Markt: Losgelaten rubbers niet gerepareerd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 184675
Gebruiker
G.Lo-Kioeng-Shioe
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 02-05-2015 een Beats By Dre koptelefoon gekocht. Nu na anderhalf jaar gebruik hebben de rubbers (bij de kussens) losgelaten. Ik heb deze vandaar teruggebracht naar de Media Markt omdat ik zo niet meer fijn van mijn product kan genieten.

Ik heb gevraagd om deze te laten repareren echter krijg ik een prijsopgave terug van ± 215 euro (de prijs van een nieuwe koptelefoon).

Na meervoudig contact te hebben gehad met de klantenservice, die het met mij eens is dat dit een uitzonderlijk hoge prijs is voor het vervangen van de rubbers, kunnen ze mij niet helpen. Dit omdat het beleid is dat het producten niet worden gerepareerd?

Het reparatiecentrum geeft aan dat door de gebruikersschade (onheil van buitenaf) de grenzen van normaal gebruik overduidelijk zijn overschreden. Hier ben ik het logischerwijs niet mee eens. De koptelefoon is in uitstekende staat en functioneert nog.

De oplossing

Ik verwacht dat de rubbers kostenloos worden vervangen, indien dit door het beleid (van apple) niet mogelijk is verwacht mijn geld terug/of een tegoed bon. Zodat ik mijn koptelefoon van ± 240 euro kan vervangen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw koptelefoon defect is geraakt. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Inmiddels hebben wij er voor gekozen de prijsopgave te laten vervalen wegen onvoldoende bewijs vanuit het geautoriseerde service centrum. U bent hier gisteren reeds over geïnformeerd.

    Wij gaan er vanuit dat de klacht hiermee afgehandeld is.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    G.Lo-Kioeng-Shioe
    Datum
    Snelle reactie, ben blij dat we toch tot een oplossing zijn gekomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
G.Lo-Kioeng-Shioe
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen