Klacht Media Markt: Macbook pro defect na 5 weken, verkoper weigert vervanging en verwijst mij door naar een andere instanrie

Ill

Geachte,
Vijf weken geleden heb ik een macbook pro aangeschaft bij de mediamarkt. Nu blijkt dat mijn harde schijf defect is, waardoor het hele product onbruikbaar is geworden. Ik ben langs de vestiging geweest en mij is verteld dat mijn product buiten de vervangingstermijn van 30 dagen valt. Dit zou opgenomen zijn in de algemene voorwaarden.
Ik heb aangevoerd dat deze algemene voorwaarden in strijd zijn met de dwingende rechtsbepalingen art. 7:18 BW jo. art. 7:21 BW.
Krachtens art. 7:18 lid 2 kan worden geconcludeerd dat mijn product niet aan de overeenkomst beantwoord gezien dit gebrek zich binnen 5 weken heeft geopenbaard. Op grond van art. 7:21 lid 1 sub c zou ik recht hebben op vervanging van de afgeleverde zaak. De medewerker van de mediamarkt gaf hier echter geen gehoor aan.
Ik vind het belachelijk dat er zo met klanten wordt omgegaan en zit nu met mijn handen in het haar gezien ik de macbook zowel voor mijn studie als werk dagelijks moet gebruiken.

Allereerst wil ik vooropstellen dat dit gebrek in mijn product niet is ontstaan door mijn toedoen.
Ik zou graag een werkende laptop willen hebben. Gezien ik deze pas vijf weken geleden, voor meer dan 1000 euro, heb aangeschaft vind ik het enkel redelijk dat de mediamarkt mijn defecte zaak vervangt. Door mijn studie en werk ben ik namelijk niet in staat om 3 à 4 weken zonder laptop te werken.
Indien dit niet mogelijk is zou ik graag mijn contract willen ontbinden om mijn geld terug te krijgen. Dan koop ik een macbook bij een andere verkoper die wél service-gericht te werk gaat.

Media Markt
    Geachte meneer/mevrouw Lambert,Bedankt voor het melden van uw klacht.Zojuist heb ik u gebeld om de klacht met u door te nemen. Helaas kon ik u niet bereiken waardoor ik uw voicemail heb ingesproken met het verzoek of u mij wilt terugbellen.Graag verneem ik van u. Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?