Klacht Media Markt: Media Markt Power-Service, kleine reparatie ->iMAC TOTAL-LOSS

Marco P

Op 14 juli heb ik mijn iMac 27”naar de Power Service te Deventer gebracht. Ze hebben er voor mij 1TB SSD geheugen ingezet. Tevens maakte hij de laatste tijd wat geluid en dit konden ze verhelpen. Ik kon de iMac de dag er op weer ophalen. Na aansluiten begon de iMac nog meer geluid te maken. Alsof de ventilators op hoge snelheid aan het draaien waren. Op maandag 25 juli (ivm vakantie) heb ik de iMac weer terug gebracht naar de MediaMarkt. 2 dagen erna werd ik gebeld met de mededeling dat er een probleem was. Bij de vorige keer had men vergeten iets aan te sluiten waardoor er een ernstig defect is ontstaan. Er moest een onderdeel besteld worden en dit zou 2 weken duren. 2 weken daarna kreeg ik een sms dat de iMac gerepareerd was en dat ik deze weer kon ophalen. De dag erna werd ik gebeld dat dit een foutje was en dat het nog een week extra zou duren. De week daarna bleek mijn iMac totalloss te zijn. Ik zou 23 aug terug gebeld worden met een oplossing maar heb tot op heden nog niks gehoord.

Als de Power Service zijn naam nog wil waarmaken dan zou het de MediaMarkt sieren om mij een gelijkwaardige iMac aan te bieden. Inmiddels heb ik als grafisch ZZP'er al meer dan een week inkomsten derving geleden. Ik hoop er alsnog op dat dit snel en met een goed gevoel onderling geregeld kan worden.

De klacht heb ik tevens 26 augustus per e-mail gemeld bij de MediaMarkt.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u al langere tijd wacht op de reparatie van uw iMac. Zoals telefonisch besproken is er een moederbord besteld dat deze week binnen komt. Naar verwachting is uw iMac dus uiterlijk maandag 5 september klaar. Daarnaast zullen de door u betaalde reparatie kosten terugbetaald worden.

Wij gaan er vanuit dat de klacht verder naar behoren afgehandeld wordt door Media Markt Deventer. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben vernemen wij graag van u.

Beste Media Markt,
    Er is mij toegezegd dat mijn Imac uiterlijk maandag 5 september klaar zou zijn (ik wacht al vanaf 25 juli). Per mail kreeg ik bericht dat dit weer een onbekende tijd langer gaat duren. Op dit moment kan kan ik al twee weken mijn werk niet uitvoeren. Als ZZP'er is dit een groot probleem, dit was ruim vooraf bekend bij de Power Service Deventer. Hoe gaat de Media Markt mijn inkomstenderving a' € 55,- per uur vergoeden?!
    Marco P
    We zijn inmiddels al weer een week verder en nog totaal geen zicht op wanneer ik de Imac weer terug heb. Mijn bedrijfsschade blijft oplopen. Mijn geduld is op en doe een laatste voorstel. Vergoed mij voor maandag 19 september een nieuwe (kwa specificaties) gelijkwaardige Imac zodat ik weer aan het werk kan (€ 2.329,00) Bij uitblijven passende oplossing gaat het verhaal in de media, neemt mijn advocaat de communicatie over en zal al mijn onkosten op de MediaMarkt PowerService gaan verhalen.

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat er tot op heden geen oplossing is gekomen. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag zouden wij van u vernemen wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht te bespreken.

In afwachting van uw reactie.

Beste Mw. F. Meijer,
    Ik was te laat met opnemen. Maar ben nu en vanmiddag bereikbaar.

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch besproken is uw iMac vandaag volledig hersteld. Deze werkt weer volledig naar behoren en kan opgehaald worden bij Media Markt Deventer. Daarnaast heeft Media Markt Deventer mij aangegeven dat zowel de reparatie als het plaatsen van het geheugen u niets zullen kosten. Ook ontvangt u voor het ongemak een cadeaukaart.

Wij gaan er vanuit dat de klacht hiermee naar behoren afgehandeld is.

Marco P
    Zojuist mijn imac opgehaald. Wat gelijk blijkt is dat het probleem wat was ontstaan na de eerste 'reparatie' is nog steeds niet opgelost! Hij maakt nog steeds het geluid van een op hol gedraaide ventilator. Tevens doet 1 usb poort het niet. Kortom na twee maanden 'hard werken' van de Prut Service is het er alleen maar erger op geworden! De 'reparatie' kosten zitten in een envelopje met een bon van 50euro. Ik vind het echt schandalig hoe het gaat bij de 'klantenservice'.

Bedankt voor uw reactie.

Uw iMac is getest in uw bijzijn bij Media Markt Deventer. Op het moment dat de iMac daar getest is waren er geen gebreken en werkt hij volledig naar behoren. Helaas kunnen wij in deze niet meer voor u betekenen.

Media Markt Deventer heeft in deze goed gehandeld.

Beste mw. Meijer,
    In de minder dan vijf minuten die hij op mijn verzoek is aangeweest is niet te constateren of deze volledig naar behoren werkt. Met uw toezegging dat de imac volledig hersteld zou zijn zou leek mij een uitgebreide test niet nodig. Bij aansluiten thuis kwam ik er dezelfde avond achter en heb ik u direct op deze pagina bericht.
    Hoe kunt u zeggen dat de Media Markt Deventer in deze goed heeft gehandeld? Zonder fout van de Power Service had ik nu nog een goed werkende imac gehad.

Bedankt voor uw reactie.

Inmiddels hebben wij u ook per e-mail voorzien van een sluitende reactie. De iMac is volledig hersteld. Dit is ook besproken en hier is voor getekend. Helaas kunnen wij met deze reden niet meer voor u betekenen.

Media Markt Deventer heeft in deze goed gehandeld.

Marco P
    Na inspectie door Apple gecertificeerd bedrijf blijkt dat er geen nieuw moederbord ingezet is. Dit blijkt aan het apple zegel wat ongebroken was. En aan het vele stof wat er op en op de ventilators zat. Bij het geluidsprobleem zou dat 1 van de eerste dingen zijn die je doet stofvrij maken. Media Markt heeft dus moedwillig gelogen, geprutst tijdens reparaties, slechte communicatie, en geeft (met toezegging dat alles goed is) garantie tot aan de deur om hem daarna stevig op slot te draaien.