Klacht Media Markt: Media Markt weigert een kapotte laptop onder garantie te herstellen

sad Niet opgelost
J&JT

Onze zoon heeft een laptop op
8-8-2016 bij de Mediamarkt te Leeuwarden gekocht. Na een half jaar liep de laptop bij zwaardere programma's steeds vast. De eerste reparatie is onder garantie
uitgevoerd 7 maanden na aankoop. Het moederbord is toen vervangen. Na twee weken was de laptop weer kapot. De problemen waren zelfs erger. Mediamarkt heeft de reparatie uitbesteed aan ComServe Network Netherlands
BV. Dit bedrijf heeft de laptop total loss verklaard met name door een kapot
moederbord door vloeistofschade. De laptop is echter nooit in de 2 weken dat
onze zoon de computer terug had met vocht in aanraking geweest. Mediamarkt
en ComServe willen de laptop niet onder garantie repareren. Op 4 foto's
die we van Mediamarkt kregen is geen vochtschade te zien. Mediamarkt weigert
ondanks herhaaldelijk aandringen bij de servicebalie in de winkel ons bewijs te leveren dat moederbord
kapot is door vochtschade. Mediamarkt geeft aan dat dit voldoende uit de foto's zou blijken, maar wij zien dit niet. Media Markt weigert meer gedetailleerde foto's te verstrekken. Een bevriende ICT-er ziet op de foto's ook geen vochtschade op het moederbord.

Geld terug of een goed werkend vervangend product.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop voor een tweede keer defect is geraakt. Naar aanleiding van de klacht hebben wij de reparatie en de bijbehorende foto's bekeken. Wij zijn inderdaad van mening dat dit geen overtuigend bewijs is voor vochtschade. Echter is de laptop inmiddels ongerepareerd retour verzonden naar MediaMarkt Leeuwarden en kan het geautoriseerde service centrum geen betere foto's meer maken. Om het geautoriseerde service centrum opnieuw een onderzoek uit te laten voeren met ofwel betere bewijslast ofwel herstel onder garantie dient de laptop opnieuw verzonden te worden. Graag vernemen wij van u of wij de laptop opnieuw op kunnen sturen naar het geautoriseerde service centrum.

In afwachting van uw reactie.

Bedankt voor uw reactie.

Wij begrijpen de verwarring en willen daarom ook het service centrum opnieuw onderzoek laten uitvoeren. Wij hebben zojuist MediaMarkt Leeuwarden verzocht om de laptop opnieuw in te schrijven en toe te sturen, zodra wij meer weten informeren wij u hier over.

Bedankt voor uw geduld.

Media Markt

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben het geautoriseerde service centrum zojuist verzocht om duidelijk bewijs te leveren of de laptop te herstellen onder garantie. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen van het geautoriseerde service centrum zullen wij u daar verder over informeren.

Media Markt

Terugkomend op uw klacht.

Zojuist hebben wij een terugkoppeling ontvangen van het geautoriseerde service centrum. Ze hebben de laptop onderzocht en duidelijke foto's gemaakt waarop te zien is dat er vloeistof op het moederbord zit. Wij hebben de foto waarop dit is te zien bijgevoegd als bijlage. Naar aanleiding van de gevonden waterschade is een prijsopgave opgesteld. Wij willen u vragen de prijsopgave te beantwoorden

In afwachting van uw reactie.

Geachte mevrouw Meijer,
    De foto waarnaar u verwijst zit niet als bijlage bij uw bericht. Zou je deze alsnog naar ons toe willen sturen? Met vriendelijke groet, J. Tuinhof

Bedankt voor uw reactie.

De foto is op klachtenkompas bijgevoegd, als het goed is kunt u deze openen. Voor de zekerheid hebben wij de foto ook per e-mail aan u toegestuurd.

Geachte mevrouw Meijer,
    We zien op de foto inderdaad een soort "aanslag". Ik neem aan dat dit de vloeistof is, waar u op doelt. Het is voor ons nog steeds onverklaarbaar hoe dit op het moederbord terecht is gekomen. We kunnen ons geen situatie herinneren dat dit is gebeurd in de twee weken na de vervanging van het eerste moederbord. We vinden deze situatie daarom nog steeds onbevredigend.
    We gaan niet akkoord met de prijsopgave voor de vervanging van het moederbord. Op de prijsopgave stonden overigens ook reparaties waar mijn zoon niet om had gevraagd. U kunt de laptop retourneren naar uw filiaal. Mijn zoon zal na bericht de laptop daar weer ophalen.
    We zullen een derde ook nog eens laten kijken naar de door uw servicebedrijf benoemde schade.
    Met vriendelijke groet, JT

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u het niet eens bent met de opgestelde prijsopgave. Wij hebben inmiddels de keuze doorgegeven en de laptop zal zonder herstel retour gestuurd worden aan de vestiging.

Vochtschade kan door heel veel dingen veroorzaakt worden, dit kan door vocht zijn maar ook door damp. Dit kan zijn omdat de laptop bijvoorbeeld staat in een vochtige ruimte. Het kan ook komen door het snel opwarmen van de laptop. Als een laptop eerst sterk is afgekoeld en daarna vlug opwarmt, zal de waterdamp in de laptop condenseren waardoor vochtschade ontstaat.

Dit zijn voorbeelden van mogelijke oorzaken, wat de daadwerkelijke oorzaak is in uw geval is helaas niet te achterhalen.

Wij vinden het vervelend dat wij u geen positiever bericht kunnen sturen.

J&JT

Ook een klacht indienen over Media Markt?