Klacht Media Markt: Media Markt weigert teveel betaalde bedrag als geld terug te betalen na manco levering

sad Niet opgelost
Reinaud

Ik wil een klacht indienen rond de (niet) levering van mijn bestelling en de daaropvolgende afhandeling daarvan. Begin deze maand heb ik 'Super Mario Party' besteld om op releasedatum, 5 oktober, af te halen in de Media Markt vestiging in de buurt, Utrecht The Wall. Bij komst in de winkel blijkt dat de verzending van de pre-order levering nog niet is aangekomen bij de vestiging. De reden dat ik pre-order is dat ik de game dus ook die dag kan gaan ophalen en spelen, dit is dus erg slordig. Gelukkig lag er wel meer dan voldoende winkelvoorraad van de vestiging zelf, zodat ik niet met lege handen naar huis hoef te gaan. Wel wordt mij gevraagd om nog even een keer 57 euro af te tikken, omdat het (zelfde) bedrag wat ik voor mijn pre-order heb betaald niet zomaar kon worden verrekend met de nieuwe order die ik in de winkel heb geplaatst.

Ten eerste is dit niet mijn probleem maar dat van de Media Markt, omdat ze haar verplichtingen rond levering niet is nagekomen aan mij. Wat mij betreft boeken jullie maar een open post over of maken jullie een intercompany afrekening om dit financieel te regelen tussen de vestiging en de webshop. Maar ten tweede, wat ik nog belangrijker vindt, heb ik de eerste (manco) webshoplevering grotendeels met een cadeaukaart van de Media Markt betaald: 50 euro. Nu krijg ik volgens Media Markt beleid en na contact met de klantenservice weer een cadeau kaart of e-voucher terug ter waarde van 50 euro, dit vind ik niet acceptabel. Ik heb tenslotte alsnog mijn geld (twee keer!) moeten uitgeven bij de Media Markt om jullie leverprobleem op te lossen, dan wil ik niet mijn teveel betaalde geld weer als een cadeaukaart terug krijgen zodat ik dit weer in een kastje moet gaan bewaren om ooit weer eens verplicht bij jullie uit te gaan geven. Dat is simpelweg niet acceptabel. Dat ik vervolgens van kastje naar de muur wordt gestuurd tussen jullie vestiging- en webshopklantenservice maakt het geheel een nog onprettigere ervaring dan het hoeft te zijn.

Deze klacht, die ik eerst via het eigen portaal van Media Markt heb ingediend wordt niet serieus genomen. Ze weigeren me inhoudelijk antwoord te geven als ik daar herhaaldelijk om vraag en proberen de zaak af te doen met 'We hebben je inmiddels geïnformeerd over de mogelijkheden'.

Ik verwacht daarom dat de Media Markt mijn dubbel betaalde bedrag gewoon als cash (€57,-) terugstort op mijn rekening en mij niet laat opdraaien voor jullie leverprobleem dan wel interne afrekening.

Media Markt
    Geachte heer/mevrouw ,

Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, excuses voor de late reactie.
    Wij zullen de case in behandeling nemen en u spoedig voorzien van een inhoudelijke reactie.

M.Hoogendijk

Reinaud
Geen

Ook een klacht indienen over Media Markt?