Opgelost door Media Markt: MediaMarkt, hou je aan je garantieverplichting!

Tania Ribeiro

MediaMarkt wil mijn 3,5 maanden oude Philips stoomstrijkijzer van 289 euro alleen repareren als ik de rekening van 158 euro betaal. Volgens hen is verkeerd gebruik (kalkvorming) de reden van het defect. Ik heb het apparaat volgens de gebruiksaanwijzing ontkalkt toen het lampje ging branden. Daarna werkte het nog gewoon. Nu ging er geen lampje branden, maar hij stoomt niet meer.

Ik wil dat MM zich aan zijn garantieverplichting houdt en het apparaat kosteloos repareert.

Tania Ribeiro

Ik werd een uur nadat deze klacht hier was geplaatst al gebeld door de manager van MM Den Haag. Ook omdat ik een email aan MM had gestuurd, maar deze publicatie hier was hem reeds bekend. Ik werd keurig te woord gestaan. Hij zou e.e.a. uitzoeken en proberen een oplossing te vinden voor het probleem.
    Vanmiddag kreeg ik onderstaand bericht van hem:
    Beste heer/mevrouw T.C. Ribeiro,

Na technische analyse is gebleken dat het gevonden defect niet binnen de garantievoorwaarden valt en om die reden heeft het geautoriseerde service centrum een prijsopgave gestuurd.

Media Saturn Nederland is van mening dat uw opgegeven klacht wel onder garantie hersteld dient te worden en heeft de ontvangen prijsopgave ongegrond verklaart.

Om u niet onnodig te laten wachten hebben wij de prijsopgave akkoord gegeven en zullen wij alle kosten die op de prijsopgave staan vermeld voor onze rekening nemen.
    In een later stadium zullen wij deze kosten ter discussie stellen bij de leverancier.

U kunt er vanuit gaan dat uw product, ondanks deze prijsopgave, voor u kosteloos hersteld zal worden.
    Wanneer wij uw product hersteld retour hebben ontvangen op onze vestiging, zullen wij u hierover berichten.

Media Markt Den Haag

Bij deze is mijn klacht naar volle tevredenheid opgelost. Waarvoor mijn hartelijke dank.

Ook een klacht indienen over Media Markt?