Opgelost door Media Markt: MediaMarkt, hou je aan je garantieverplichting!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 288928
Gebruiker
Tania Ribeiro
Datum
1 reactie

Details

Klacht

MediaMarkt wil mijn 3,5 maanden oude Philips stoomstrijkijzer van 289 euro alleen repareren als ik de rekening van 158 euro betaal. Volgens hen is verkeerd gebruik (kalkvorming) de reden van het defect. Ik heb het apparaat volgens de gebruiksaanwijzing ontkalkt toen het lampje ging branden. Daarna werkte het nog gewoon. Nu ging er geen lampje branden, maar hij stoomt niet meer.

Gewenste oplossing

Ik wil dat MM zich aan zijn garantieverplichting houdt en het apparaat kosteloos repareert.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Tania Ribeiro
    Datum

    Ik werd een uur nadat deze klacht hier was geplaatst al gebeld door de manager van MM Den Haag. Ook omdat ik een email aan MM had gestuurd, maar deze publicatie hier was hem reeds bekend. Ik werd keurig te woord gestaan. Hij zou e.e.a. uitzoeken en proberen een oplossing te vinden voor het probleem.
    Vanmiddag kreeg ik onderstaand bericht van hem:
    Beste heer/mevrouw T.C. Ribeiro,

    Na technische analyse is gebleken dat het gevonden defect niet binnen de garantievoorwaarden valt en om die reden heeft het geautoriseerde service centrum een prijsopgave gestuurd.

    Media Saturn Nederland is van mening dat uw opgegeven klacht wel onder garantie hersteld dient te worden en heeft de ontvangen prijsopgave ongegrond verklaart.

    Om u niet onnodig te laten wachten hebben wij de prijsopgave akkoord gegeven en zullen wij alle kosten die op de prijsopgave staan vermeld voor onze rekening nemen.
    In een later stadium zullen wij deze kosten ter discussie stellen bij de leverancier.

    U kunt er vanuit gaan dat uw product, ondanks deze prijsopgave, voor u kosteloos hersteld zal worden.
    Wanneer wij uw product hersteld retour hebben ontvangen op onze vestiging, zullen wij u hierover berichten.

    Met vriendelijke groet,
    Media Markt Den Haag

    Bij deze is mijn klacht naar volle tevredenheid opgelost. Waarvoor mijn hartelijke dank.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen