Opgelost door Media Markt: Mediamarkt boekt geld niet terug conform afspraak

content Opgelost
xboarder

4-10-2018: Mediamarkt gebeld dat ik problemen ervaar met mijn tv van inmiddels anderhalf jaar oud. Mij werd verteld CE-repair te bellen. Nadat ik het nummer kreeg heb ik CE-repair gelijk gebeld.
4-10-2018: Ce repair vraagt om foto's en filmpjes van het problem. Deze lever ik aan.
5-10-2018: Reactie CE-repair: toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing.
16-10-2018: De fabrikant LG heeft akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering.aan Mediamarkt.

18-10-2018: Hoor niks van mediamarkt, dus bel zelf maar. Wat blijkt, die weten nergens vanaf. Ik moet bewijs aanleveren dat CE repair mijn TV in behandeling heft genomen en bewijs dat LG creditering heeft aangevraagd. Dit lever ik allemaal direct aan via de mail. Alles was duidelijk en ze gingen over tot creditering. Binnen 5 dagen zou ik mijn geld terug hebben.

22-10-2018: Ik krijg weer een email van mediamarkt: Uit jouw e-mails begrijp ik dat je TV niet-reparabel blijkt. Hierom heeft het service center een credit verzoek ingediend bij LG, welke 16-10 bij ons is neergelegd.

De betreffende afdeling die dit in behandeling heeft streeft er naar dit binnen 5 werkdagen af te handelen.

24-10-2018: Het is inmiddels woensdag, uiteraard geen geld. Nogmaals bellen naar mediamarkt. Ze wisten niet wat er fout was, iets met mijn email adres. Wat ik wel alvast kon doen was een afhaal afspraak maken zodat de tv opgehaald kon worden, dat zou het uitbetalen bespoedigen.

In de email staat: We zullen je per e-mail informeren als wij de retourzending hebben ontvangen in ons magazijn. Vervolgens betalen we het aankoopbedrag normaliter binnen twee tot drie werkdagen aan jou terug.

25-10-2018: Televisie opgehaald.

30-10-2018: Uiteraard WEER geen geld op mijn rekening. Toch maar weer eens bellen. Antwoord: Meneer we hebben net uw tv ontvangen, en daar ook een mail van gehad. In de praktijk ontvang ik mijn geld binnen 2 tot 3 werkdagen.

1-11-2018: U raad het al, geen geld. Weer media markt gebeld. Omdat het een online betaling was, duurt het terugbetalen maximal 5 dagen was het antwoord van de klantenservice medewerker. Maandag heeft u het ECHT!

05-11-2018: Rara, nog geen geld. Ik bel vandaag weer naar mediamarkt. Antwoord: Dit soort betalingen kunnen 2 weken duren meneer. Ik kan niets voor u betekenen.

Graag deze week verwacht ik het geld op mijn rekening. Het is nu maandag, een overboeking duurt 1 dag, dus voor eind van deze week lijkt mij realistisch.

Kanttekening is dat ik in het verleden in een zelfde situatie heb gezeten met mediamarkt. En "toevallig" gaat mediamarkt weer op dezelfde manier met mij om. Zie: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/mediamarkt/klachten/titel/details?complaintId=929fb105-f0e6-4c71-bacf-47a84bfc804f

Je zou verwachten dat mediamarkt in die 2 jaar wel wat verbeteringen zou doorvoeren. (of ze doen dit allemaal bewust om geld langer aan te houden?)

Een excuus en een bloemetje zou wel op zijn plek zijn, zeker gezien de exacte herhaling van de vorige klacht.

Media Markt

Wij hebben u klacht in goede orde ontvangen, onze excuses voor het ongemak.
    i.v.m. de financiële administratie die aan een dergelijke overboeking zit gaat hier een langere tijd overeen dan u misschien gewend bent.
    Uiteraard is dit erg vervelend en heb ik direct voor u geschakeld en een statusupdate opgevraagd.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

xboarder
    Mediamarkt gesproken op 8 november. Mij is toegezegd dat het uiterlijk eind van deze week op mijn rekening zou staan. Ik moest wel eerst al mijn gegevens sturen. N.a.w. en rekeningnr. Nog in afwachting.

9 november email ontvangen dat vanaf dan, binnen 2 weken het geld op mijn rekening zou staan. Weer mediamarkt gebeld. Zou volgens hun een standaard mail zijn en zou het echt uiterlijk deze week ontvangen.

Wordt vervolgd.
    Media Markt

Gister zijn er betalingen door het systeem gegaan, heeft u het bedrag inmiddels op u rekening?
    Excuses voor het ongemak.

Goedemorgen,

Vanmorgen heb ik inderdaad het geld ontvangen, prima. Echter ben ik van mening dat mijn klacht nu alleen inhoudelijk is opgelost, ergo het geld ontvangen. Wat gaan jullie doen met mijn klachten waarmee ik tot 2 maal toe in een identieke situatie heb gezeten, herhaaldelijk (Totaal 9 keer bij alleen deze klacht) moet terugbellen omdat er anders niks gebeurde. Procesmatig ben ik nu tot 2 keer de dupe geworden van (slechte) administratie.

Naar mijn mening lijkt het mij niet buitensporig dat ik enige vorm van compensatie verwacht.

Hoor graag.
    Media Markt

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u slecht ben geïnformeerd over deze uitbetaling.
    Wij graag met u meedenken voor een gepaste afsluiting van deze case, wat voor u compensatie had u in gedachten?

Goedemiddag,

Nu ik geen tv meer heb, ben ik uiteraard in de markt voor een nieuw televisie toestel. Vanwege deze laatste 2 ervaringen ben ik geneigd om niet meer bij mediamarkt te kijken voor een nieuwe tv. Met jullie medewerking van bijvoorbeeld een korting van 10% bij aanschaf van een nieuwe tv, zou ik de poging opnieuw willen wagen om een nieuwe televisie bij jullie aan te schaffen.

M.v.g.

J
    Geachte heer/mevrouw bakker,

natuurlijk, gaan wij voor u regelen. U kunt spoedig van ons een kortingscode verwachten die recht geeft op 10% van het aankoopbedrag van uw nieuwe televisie. Deze code zullen wij versturen bij ons bekende emailadres van incident 181004-011185 .

Fijn dat u ons een 2e kans wilt geven en wij zullen er alles aan doen om u weer een tevreden klant te maken.

xboarder
    Geld ontvangen en kortingsbon gekregen voor nieuwe tv.

Prima opgelost.

Feedback voor mediamarkt blijft hetzelfde.Zorg dat de backoffice op orde is en dat de klantenservice medewerkers op de hoogte zijn van de processen omtrent geld retour.

M.v.g.
    Jordi

Ook een klacht indienen over Media Markt?