Opgelost door Media Markt: Mediamarkt boekt geld niet terug conform afspraak

content Opgelost
xboarder

21 februari is mijn philips tv, gekocht bij mediamarkt, opgehaald ter reparatie door een bedrijf genaamd CE-repair. Na enkele dagen heeft CE-Repair met Philips geschakeld en is besloten de TV te crediteren daar deze vanwege ontbreken van onderdelen niet meer te repareren viel. 24-februari heeft CE-repair dit doorgezet naar Mediamarkt. Dit heb ik 24 februari nagebeld en mij is telefonisch verzekerd door de mediamarkt klantenservice dat alles ontvangen was en dat binnen 2 weken mijn geld terug gestort zou zijn. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik de 27 februari weer gebeld om te vragen hoe het ermee stond. Er bleek niets van mijn verhaal bekend te zijn bij de medewerker en een betaling zou al helemaal niet plaats gaan vinden. Ik werd verzocht om mailtjes die ik van CE-repair heb gehad door te sturen. Dit heb ik op 2 maart allemaal doorgestuurd. Na enkele malen er achter aan te hebben gebeld krijg ik op 8 maart het bericht dat mijn aankoopbedrag binnen 3 werkdagen wordt terug gestuurd. 3 Werkdagen later (13 maart) heb ik niets ontvangen en bel ik weer terug. Het advies is om een dag extra te wachten, dan moet het zeker binnen zijn. 14 maart is er nog steeds geen geld ontvangen en ik bel weer terug. Aan de telefoon kan ik niet geholpen worden. De medewerker zou het gaan uitzoeken en mij voor het eind van de dag terugbellen. Ik word die dag niet teruggebeld. De volgende dag 15 maart, krijg ik een email met daarin de opmerking dat ik mijn aankoopbedrag per 21 maart ontvang met mogelijk 3 dagen uitloop. Er wordt geen verklaring gegeven van waarom ik het geld niet heb ontvangen zoals eerder afgesproken, geen excuses hierover, en bovenal geen rede waarom ik nu weer tot de 21e moet wachten tot er actie wordt ondernomen om het bedrag te gaan overschrijven. Los van het feit dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik het bedrag maandag de 21e ga ontvangen, snap ik niet waarom ik nog tot maandag zou moeten wachten totdat er een overboeking plaats gaat vinden. Waarom zou dat vandaag of morgen al niet plaats kunnen vinden.

Alle communicatie staat zwart op wit en kan op verzoek bijgeleverd worden.

Graag zie ik 16 maart een spoedoverboeking met het verschuldigde bedrag tegemoet. Hiervan ontvang ik graag ook een bewijsje.

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw televisie defect is geraakt en dat u tot op heden geen uitbetaling heeft ontvangen. Zoals telefonisch besproken wordt de uitbetaling van oudere bestellingen niet via het systeem gedaan maar handmatige. Deze handmatige uitbetalingen worden een keer per week, elke dinsdag, verwerkt. In uw geval is door een miscommunicatie bij onze klantenservice de uitbetaling niet tijdig verwerkt. Inmiddels kunnen wij u na contact met onze financiële afdeling bevestigen dat uw uitbetaling is aangemaakt en dinsdag 21 maart verwerkt zal worden. Het aankoopbedrag zal vanaf dat moment binnen drie werkdagen op uw rekening staan.

Mocht u nog verdere vragen hebben vernemen wij dat graag.

Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland
    xboarder
    Geld is na exact een maand terug. Veel te veel moeten bellen hiervoor. Uiteindelijk blij dat ik mijn geld terug heb, maar dat is inherrent aan het feit dat Mediamarkt zijn zaakjes omtrent creditatie niet op orde heeft.

xboarder
Ik ben blij dat het is opgelost, meer omdat het na veel moeite eindelijk goed is gekomen. Ik ben dus absoluut niet blij met de manier hoe ik tot deze oplossing ben gekomen. Fout na fout in het systeem van mediamarkt leverde weken extra wachttijd op. Want de systemen zouden het automatisch overboeken. Toen uiteindelijk bleek dat dit niet kon vanwege mijn oude bestelling werd ik uiteindelijk hierover op een bepaalde dinsdag teruggebeld. Ze zouden het handmatig moeten overmaken. Dit kan alleen op dinsdag. Waarom weet ik niet, maar dat interesseert mij als klant eigenlijk ook niet. Als je iets handmatig overboekt doe dat dan direct en wacht daar niet weer een week mee.

Ook een klacht indienen over Media Markt?