Opgelost door Media Markt: Mediamarkt doet niets aan klanttevredenheid.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 261671
Gebruiker
RL70
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Op 17 maart jl heb ik bij de Mediamarkt in Rijswijk een Delonghi Nespresso EN550W gekocht, nog geen week later werkte het apparaat niet meer goed (melk schuimde niet op), aangezien ik de doos niet meer had kon ik geen ander apparaat krijgen (?!), het is toen opgestuurd ter reparatie, na anderhalve week kon ik het weer ophalen. Echter, binnen 2 weken was het opnieuw kapot, zelfde probleem. Weer terug naar Mediamarkt, er zou dit keer spoed achter worden gezet. Inmiddels zijn wij al bijna 3 weken (en diverse mail en telefoontjes) verder en het apparaat is nog altijd niet terug. Ik vind dit echt hele slechte service, ook gezien de reacties op mijn initiële vraag na de 2e reparatie namelijk, waarom wordt er geen leenapparaat gegeven/krijg ik nog iets van compensatie? Daarop kreeg ik de vraag van Mediamarkt, waar mijn vraag voor compensatie vandaan kwam? Tsja, als Mediamarkt zich niet in de situatie van een klant kan verplaatsen, dan wordt heel lastig om uit te leggen (heb ook geen reactie op mijn antwoord op die vraag gehad, raar he?, pas toen ik aangaf dat ik het zat was en mijn geld terug wilde, kwam er een standaard reactie, "zie algemene voorwaarden"). Ik koop dus een nieuw apparaat, dat binnen korte tijd 2 keer kapot gaat (en nu dus al ruim 4 weken weg is!!!) en niet voldoet aan de verwachtingen die je als klant mag hebben als je een nieuw apparaat koopt. Mediamarkt verschuilt zich achter algemene voorwaarden “Mediamarkt moet de kans krijgen om het apparaat binnen een redelijke termijn te repareren”. Echter er wordt niet aangegeven wat een redelijke termijn is en daarbij, hoeveel kansen moeten jullie krijgen om een apparaat te repareren? Zo kunnen wij wel doorgaan tot Sint-Juttemes.

De oplossing

Ik reken er niet op dat, gezien jullie reactie, enige compensatie zullen geven, laat staan mijn geld terug zullen geven. Laat ik dit wel zeggen, mij zien jullie als klant niet meer terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

5 reacties

  1. Auteur
    RL70
    Datum
    Ter aanvulling: inmiddels heb ik ook contact gehad met Nespresso en die vertellen mij dat er een periode van 2 weken waarin je een niet goed werkend apparaat kan omruilen, doos of geen doos!!!! Dit is dus van jullie kant pure tegenwerking om maar niet een nieuw apparaat mee te geven...echt belachelijk....
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw Nespresso niet naar behoren werkt. Zoals telefonisch besproken hebben wij naar aanleiding van uw klacht de reparaties bekeken en contact gehad met MediaMarkt Rijswijk. Het apparaat is inmiddels retour gekomen van herstel en werkt weer naar behoren. Graag willen wij u via deze weg bevestigen dat indien het apparaat binnen de garantie nogmaals defect gaat buiten uw schuld om wij het apparaat voor u omruilen of uitbetalen.

    Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  3. Auteur
    RL70
    Datum
    Goedendag, bedankt dat u contact hebt opgenomen afgelopen vrijdag, ik heb bewust even niet gereageerd, omdat wij wilden kijken hoe het apparaat het deed en zoals verwacht is het opnieuw kapot, sinds vrijdag 2 keer een latte gezet, dat ging goed, vandaag de derde kop koffie, dus opnieuw hetzelfde probleem, apparaat schuimt niet. Het maakt een raar geluid op het moment dat het de melk zou moeten opschuimen, net als de vorige keren. Wij gebruiken al jaren dezelfde melk (volle melk van Campina), ik heb daar ook al met Nespresso contact over gehad en zij hebben aangegeven dat dat heel goede melk is voor het schuim, dus daar ligt het niet aan. Ik ga het morgen opnieuw terugbrengen en verwacht mijn geld retour, wij hebben geen vertrouwen meer in dit type.

    Mvg
    Raymond Lachmansingh
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat reparatie niet heeft gezorgd voor een goed werkend apparaat. Wij gaan er vanuit dat u het apparaat zonder problemen in heeft kunnen leveren bij Media Markt Rijswijk zoals eerder met u is besproken.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  5. Auteur
    RL70
    Datum
    Goedemiddag,

    gelukkig hebben zij in de winkel zelf kunnen constateren dat het opnieuw niet werkte en heb ik mijn geld retour gehad.

    Vg
    R. Lachmansingh

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RL70
Datum
Uiteindelijke oplossing
Nadat ik voor de derde keer terug moest voor t zelfde defect, dit keer gelukkig met de reactie dat ik mijn geld terug zou krijgen, heb ik dus inderdaad mn geld terug gehad...eind goed al goed...
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen